Jocs de càlcul mental

L’objectiu essencial dels jocs és capacitar els alumnes per a operar mentalment (suma, resta, multiplicació i divisió) aplicant estratègies de descomposició numèrica, i que descobreixin i creïn procediments i recursos algorísmics resolutoris propis.

Els josc estan pensats per ajudar a descobrir estratègies, guanyar seguretat i millorar càlcul mental. Cal donar molta importància al descobriment i a la deducció de qualsevol algorisme, perquè assegurarà que els alumnes comprenguin i dominin significativament i sàpiguen escollir en cada ocasió el procediment més adequat.