Presentació del programa Magnet de l’escola Alfons I de Puigcerdà

Ahir a la tarda, ens van reunir a representants com la Roser Argemí de la Fundació Jaume Bofill, la Montse Dalmau de telecomunicacions, Toni Pedragosa del Departament, el formador David Mozas,  la regidora d´educació Roser Respecte, l’equip directiu de l’escola Alfons I (director Jordi López, cap d´estudis Thaïs Figarola i secretari David Espel),  l’equip de comunicació de l´escola (Xavi Rodríguez, Albert Ribera i Daniel Marcos)  i nosaltres com a representants del CRP del Servei educatiu de la Cerdanya per explicar-nos quina seria la línia de treball del programa Magnet.

El partner del programa serà l´hospital transfronterer i per això, també hi havien representants de l’hospital com la Ivet, dietista, i la Roser Bel, infermera de quiròfan. Aquest any, l’escola treballarà “el moviment” com a eix d´unió amb l´hospital, treballant molts sabers. Els alumnes amb ajuda del professorat es faran preguntes com:  Quins aliments hem de menjar per estar sans?, Quins esports hauria de fer per estar més fort? Com vinc a l´escola? Caminant? Bicicleta?? Ens movem prou?… A partir de diverses preguntes aniran endinsant-se i investigant amb ajuda del servei de l’hospital molts coneixements necessaris per potenciar el moviment en la societat i a casa.

El dia 15 de juny de 2024 es farà una gimcana elaborada pels alumnes de l’escola Alfons I, on tota la comunitat educativa podrà participar. Serà enfront de l’hospital transfronterer.

Esperem poder assistir i gaudir d´aquesta jornada tots plegats!