Presentació del Pla educatiu d´entorn (PEE)

Ahir, 16 de gener es va dur a terme la presentació del Pla Educatiu d´Entorn de Puigcerdà. Representants del Departament d´Educació com la Rosa Marçol, la inspectora d´Educació Mariona Rexach, la directora LIC Èlia Erta, la coordinadora LIC Núria Salvadó, així com a representants municipals: l´alcalde Jordi Gassió i la regidora d´educació Roser Respecte van explicar als centres educatius i a les diferents entitats del poble què és i quins seran els objectius i les actuacions del pla educatiu d´entorn de Puigcerdà.

Ahir mateix ens van informar que ja ha sortit a concurs la plaça vacant, gràcies a l´ajut econòmic del pla, una persona que serà la Tècnic/a dinamitzador/a del PEE. Gràcies a les seves funcions i conjuntament amb la coordinació de l´Assessora en Llengua, interculturalitat i cohesió social (LIC) Núria Salvadó engegaran aquest projecte tant engrescador i divers.  Hi haurà unes comissions formades per diferents persones del municipi on s´establiran actuacions pedagògiques adreçada a tots els infants i joves de 0 a 20 anys dels centres educatius públics i privats concertats de Puigcerdà. Cal tenir present, però, que les actuacions dels Plans Educatius d’Entorn també s’adrecen, des d’una perspectiva proactiva, a tota la comunitat educativa. Per això l´objectiu metodològic del pla és potenciar el treball i l’aprenentatge en xarxa.

El Pla Educatiu d’Entorn ha de promoure la participació de tots ells i garantir-ne la representació:

1. L’administració local.
  2. Els centres educatius.
  3. Els serveis educatius.
  4. Les AFA i les famílies.
  5. L’alumnat.
  6. Professionals d’altres departaments de la Generalitat al territori.
  7. El teixit associatiu del barri o municipi.
  8. Entitats culturals, esportives i de lleure.

Així doncs els objectius del Pla Educatiu d´Entorn són:

1 Contribuir a la millora de les condicions d’escolarització  i a l’èxit escolar i educatiu

2 Potenciar l’educació en valors i el compromís cívic dels  alumnes en un marc de convivència

3 Potenciar la implicació de les famílies en l’educació dels fills i la participació en la vida escolar

4 Promoure l’educació intercultural i l’ús de la llengua  catalana com a elements de cohesió social

5 Potenciar estils de vida saludable i fomentar la pràctica regular de l’activitat fisicoesportiva

Així, des del Pla Educatiu d´Entorn esperem poder endreçar totes les actuacions que es fan al municipi, posar sobre la taula aquelles necessitats que es detecten i poder crear altres actuacions relacionades amb l´alumnat més desatès tot emparat sota el paraigua del PEE de Puigcerdà.