Presentem la nova Maleta Pedagògica del CdA Tuixent Cadí Moixeró

Des del camp d’aprenentatge de Tuixent Cadí-Moixeró es presenta el projecte de la maleta pedagògica, que va néixer arran del confinament i que ha crescut des de llavors fins a ser el que es presenta avui aquí, una bona manera de portar a les escoles de l’entorn proper al camp d’aprenentatge alguns dels tallers que es fan al camp.

Es tracta de portar en una maleta tot el material necessari per fer aquests tallers i ser nosaltres, els professionals del camp d’aprenentatge, els que ens desplacem als diferents centres educatius de les comarques de l’Alt Urgell, Solsonès, Berguedà i Cerdanya que ens ho sol·liciten per tal de fer aquestes activitats.

Actualment disposem de 4 maletes pedagògiques de temàtiques diverses:

Sals de bany: Es tracta d’un taller que oferim a l’alumnat d’educació infantil i que té per objectiu que l’alumnat conegui algunes de les plantes aromàtiques que pot trobar a l’entorn on viu. L’alumnat treballa amb diferents mostres de plantes aromàtiques seques amb la finalitat d’obtenir unes sals de bany aromatitzades. L’alumnat haurà d’esmicolar les plantes, olorar-les, barrejar amb la sal, tenyir amb colorants naturals, omplir uns saquets i fer l’etiqueta del producte.

Pomada de calèndula: Aquesta activitat està dissenyada per desenvolupar-se amb l’etapa d’educació infantil i primària, amb el principal objectiu de conèixer les propietats i usos d’una planta en concret i saber desenvolupar el procés de tractament de la mateixa per tal de fer-ne un ús personal. L’alumnat és l’encarregat de desenvolupar tota l’activitat, fent tots els processos manuals i l’etiquetatge. En el cas de l’alumnat de primària, també els càlculs necessaris de les proporcions per tal que la recepta sigui òptima i eficient.

Desmitifiquem la bruixa: aquesta proposta educativa pretén desmontar els diferents mites i creences entorn la cacera de bruixes a Catalunya durant el S.XIV. Aquesta informació es fa a través de conèixer una dona en concret, condemnada a la vall de la Vansa i Fórnols i mitjançant un scapebox amb diferents proves i enigmes. És una activitat dissenyada per desenvolupar-se a l’etapa d’educació secundària.

Tresors geològics de l’entorn: Aquesta activitat té com a objectiu que l’alumnat d’educació secundària i batxillerat conegui la riquesa del patrimoni geològic proper al seu centre, per aconseguir-ho s’ha dissenyat una activitat tipus breakout educatiu, on l’alumnat resolent una sèrie d’activitats ha d’aconseguir el codi per obrir el cadenat d’una caixa. Les activitats consisteixen en trobar el nom de les roques a partir d’unes claus dicotòmiques, classificar aquestes roques, situar-les sobre el cicle de les roques segons el seu procés de formació, trobar l’edat de cada roca i finalment quin és el seu interès geològic. Totes les activitats van lligades a 9 mostres de roques que es portaran a l’aula i que són representatives dels llocs d’interès geològic que es volen donar a conèixer.

Amb aquestes quatre propostes engeguem la nova oferta educativa als centres, però durant el curs es seguirà treballant al voltant d’aquesta proposta i amb altres activitats que tinguin per objectiu la coneixença amb l’entorn, les plantes remeieres i les Trementinaires, així com diferents tallers per a totes les etapes educatives.

De fet, estem presentant aquesta oferta i ja s’està preparant una nova activitat que ben aviat en farem difusió, que te com a objectiu la presentació de les Trementinaires, conèixer les diferents propietats d’algunes plantes remeieres i un material didàctic que servirà per treballar aquests i altres aspectes de la flora del nostre entorn.

A continuació deixem el detall d’algunes imatges que mostren les diferents activitats que ja s’han dut a terme.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *