Anem a l’escola de Tuixent a presentar els tresors geològics del nostre entorn

El dia 9 de febrer vam anar a l’escola de Tuixent a fer l’activitat dels tresors geològics del nostre entorn.

L’alumnat va haver de superar 5 reptes, i en cadascun d’aquests reptes es donava un dels cinc dígits del codi d’obertura d’un cadenat que amagava un tresor.

En la primera activitat, amb l’ajuda d’unes claus dicotòmiques, un pot d’HCL i una lupa van arribar a descobrir el nom de 4 roques. En la segona activitat, calia classificar 4 roques segons si eren sedimentàries, magmàtiques o metamòrfiques. En la tercera activitat, van haver de situar sobre un esquema del cicle de les roques, el punt on s’havien format 4 de les roques. En la quarta activitat, a partir d’un mapa geològic calia deduir l’edat de 4 roques.I finalment en la cinquena activitat, havien de deduir quina de les roques formava part d’uns punts d’especial interès del parc natural del Cadí-Moixeró.

Tots els grups van aconseguir el codi correcte per obrir el cadenat i finalment el tresor va consistir en un bon esmorzar!!!

Aquesta activitat té tres versions diferents, una per batxillerat, una per a l’ESO i una per primària. Animem a totes les escoles de l’entorn del parc natural del Cadí-Moixeró a fer aquesta activitat per poder descobrir alguns tresors geològics propers a casa seva!!!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *