La ceràmica neix d’un gest essencial: transformar la terra en objectes útils. L’argila, present en molts entorns propers, ha estat durant segles una matèria primera clau per donar resposta a necessitats quotidianes, des de recipients fins a estris de cuina. Aquest procés ha donat lloc a oficis com el de terrisser, que combinen coneixement del material, tècnica i sensibilitat. Avui, en un context dominat per la producció industrial i materials poc sostenibles, recuperar la ceràmica permet reconnectar amb els orígens dels objectes que utilitzem i amb el valor del fer manual.
En aquesta activitat, l’alumnat investiga les propietats de l’argila i experimenta amb els seus comportaments a través del treball directe amb el material. Mitjançant el disseny i la creació d’una peça pròpia, posa en joc processos de transformació, pren decisions i resol reptes tècnics vinculats al modelatge. Al llarg del procés, interpreta la relació entre matèria primera, tècnica i ús, i reflexiona sobre com produïm i consumim els objectes en l’actualitat, valorant alternatives més properes, duradores i sostenibles.
(*) Aquesta activitat s’incorpora per primer cop a la nostra oferta educativa durant el curs 2026-27. Els materials didàctics estan en construcció, i anirem compartint fotografies a mesura que es vagi implementant.


