Tractament a les aules de la Guerra a Ucraïna i Acollida d’alumnat Ucraïnès. Orientacions i recursos

El Centre de Recursos pedagògics – SSEE Baix Llobregat V, en col·laboració amb l’ELIC del Servei Educatiu, ha elaborat una pàgina web en format “sites” amb orientacions i recursos, dirigits als docents en general, professorat d’aules d’acollida i equips directius, per abordar el conflicte a les aules i orientar respecte a l’acollida d’alumnat de procedència ucraïnesa.

S’hi poden trobar, per tant, suggeriments i activitats per al tractament a les aules del conflicte armat conseqüència de l’atac de la Federació Russa a Ucraïna; també així doncs, dels conflictes bèl·lics en general, el foment d’una cultura de la pau, o del drama dels refugiats (recursos des d’infantil fins a la postobligatòria). En l’apartat d’acollida, trobarem els protocols d’acollida d’alumnat desplaçat i orientacions per a la seva atenció educativa, mentre que en el de llengua, diversos instruments per apropar realitats lingüístiques diverses. Finalment, es recullen tot un seguit de recursos que poden ser d’utilitat per a les aules d’acollida en general (nivells d’infantil, primària i secundària).

Altres materials físics del Centre de Recursos que podrien ser també d’utilitat:

• Maleta de dol migratori: inclou diferents contes i llibres pel tractament del dol migratori amb alumnat d’educació infantil i primària.
  • Maleta “Còmic i memòria històrica”: recull de còmics amb la seva corresponent proposta didàctica per treballar a les aules diferents conceptes d’història contemporània i societat del segle XX i conseqüències dels conflictes armats (context de la Guerra Civil Espanyola i postguerra – dictadura franquista, especialment). Per secundària o postobligatòria.