“Ni + ni –, =s. A la feina, iguals”. Joc coeducatiu d’orientació laboral

Joc didàctic enfocat a una orientació laboral en igualtat que ofereix un conjunt d’experiències pràctiques que busquen visibilitzar com es continuen reproduint els rols tradicionals i com aquests interfereixen en la lliure elecció dels estudis i opcions professionals de l’alumnat.

El recurs, enfocat a alumnat de secundària o postobligatòria, té com a objectiu identificar i eliminar els estereotips de gènere així com promoure i transmetre el valor de la igualtat entre els joves que a curt o mitjà termini hauran de definir la seva opció professional. Contribueix per tant a orientar a l’alumnat a l’assoliment d’unes fites acadèmiques i professionals en concordança amb les seves habilitats, ampliant al màxim el seu ventall d’opcions fomentant que la seva tria no quedi condicionada per qüestions de gènere.

Objectius específics dels diferents jocs:

• De cara al professorat: proporcionar instruments didàctics i pautes metodològiques per desenvolupar pràctiques d’orientació docent basades en la igualtat d’oportunitats trencant els estereotips de gènere.
  • De cara a l’alumnat: afavorir, mitjançant situacions d’aprenentatge, l’adquisició dels recursos personals necessaris per a fer front al seu propi projecte personal i professional amb garanties d’igualtat i d’accés a les mateixes oportunitats. Així mateix, desenvolupar la maduresa, autonomia i corresponsabilitat del jovent en els diversos àmbits de la vida, com ara l’educació, la societat o la feina, juntament amb l’àmbit personal i familiar.

Contingut del joc:

• Tres jocs de cartes (1 – “Trenquem els tòpics”, 2 – “Qui és qui?”, 3 – “Organitzem la societat”).
    • CD amb les propostes didàctiques.
    • Tríptics informatius.

Documents de suport:

Web del projecte amb propostes didàctiques addicionals per àmbits i matèries.