Workshop d’inclusió d’infants amb discapacitat motriu d’origen neurològic a les sessions d’educació física a l’escola ordinària

El workshop va dirigit a professionals que tenen algun alumne amb discapacitat física d’origen neurològic a les seves aules. L’objectiu d’aquesta formació és conèixer la filosofia de l’escola inclusiva i dotar de recursos teòrics i pràctics per tal d’ajudar a aplicar estratègies metodològiques que afavoreixin la inclusió de l’infant amb una discapacitat neurològica. Es tracta de modificar els jocs, els esports i les sessions d’educació dísica tradicional i fer-los aptes i divertits per a tothom.

PROFESSORAT:  Jordi Finestres Alberola I  Carles Yepes Baldó (Mestres d’educació física).

DATES: 10 i 17 octubre

HORARI: de 18:15 a 20:15 h

LLOC:  Escola Rafael Casanova. C. J. Rubió i Ors, 97-99. Sant Boi de Llobregat

Per a les pràctiques de les dues sessions cal portar roba esportiva i sabatilles esportives.

Formulari d’inscripció

Objectiu:

Introduir els participants en els fonaments teoricopràctics que els capacitin per impartir activitat física inclusives en la qual pugui participar qualsevol persona, independentment de les seves habilitats motrius o cognitives i amb discapacitat o sense.

• Donar a conèixer estratègies i estructures de sessió que facilitin la inclusió de les persones amb discapacitat en les sessions d’educació física en grups ordinaris.
  • Crear unitats didàctiques on tos els estudiants tinguin cabuda.
  • Facilitar un marc de reflexió sobre la inclusió i normalització social mitjançant l’educació física.

Continguts:

1. Coneixement de la discapacitat motriu.
  2. Coneixement de diferents metodologies per facilitar la inclusió.

Estructura del curs:

Constarà de dues sessions de dues hores que es distribuiran en part pràctica (90%) i part teòrica (10%).

Prat pràctica

• Estratègies i recursos en les sessions d’educació física.
  • Estructura d’una sessió d’un grup/classe per arribar a tots els infants segons la diversitat de capacitats i el seu desenvolupament motor.
  • Realització de transferències terapèutiques usuàries de cadira de rodes i altres ortesis.
  • Estructura d’una programació d’educació física inclusiva.

Part teòrica

• Reflexió i posada en comú de la pràctica realitzada amb tots els participants.