SEMTAC SESSIÓ NOV 2017

En aquesta segona sessió del Seminari TAC treballarem la narrativa audiovisual, la creació d’històries amb diferents aplicacions i platafomes web i les inforgrafies. Properament farem una sessió de creació de Conte Audiovisual per tal de crear contes a l’estil del programa Una mà de contes, així us podreu animar al professorat del vostre centre perquè participi en la modalitat de Contes Audivisuals en els Jocs Florals Escolars de Catalunya.

STORYJUMPER
Aquesta plataforma web permet crear històries i desenvolupar la creativitat en l’expressió escrita alhora que també permet publicar els relats de l’alumnat. Entre les possibilitats que destaquem d’aquesta plataforma és crear i publicar un llibre tant en línia com en tapa dura (en aquest cas, previ pagament).

Malgrat que l’idioma de la plataforma és en anglès, la interfície és força intuïtiva. Requereix registrar-se.
En una sèrie de passos guiats permet que qualsevol història es converteixi a un format digital tipus fllash, aportant tant les imatges (props) com algunes senzilles eines de text. A més, inclou un conjunt de plantilles per crear les primeres pàgines de la història. També permet pujar altres imatges des de l’ordinador, i fins i tot retocar-les, amb el que s’amplia el nombre de possibilitats de creació.

Tutorials Storyjumper
Tutorial creat en Storyjumper
– Tutorial pdf

TOONTASTIC
Toontastic 3D, una nova aplicació de Google configurada perquè els usuaris més petits puguin crear històriesi dissenys propis en 3D. Altres de les seves opcions són adjuntar una cara mitjançant una fotografia retallada o compondre la banda sonora d’una pel·lícula amb els temes inclosos a Toontastic 3D. Es pot doblar als actors amb veus reals, moure’ls per la pantalla i conservar el resultat com a arxiu de vídeo en tres dimensions.
Toontastic Android
Toontastic iOS

CAPSULES XTEC INFOGRAFIA
Podeu animar al vostre professorat a crear una infografia amb Easil.ly sobre les tradicions de Nadal o com es viuen aquestes festes en diferents llocs del món.