La salut és un afer individual però també social, col·lectiu i ambiental. L’OMS defineix la salut com l’estat complet de benestar físic, mental i social i no només com l’absència de malalties. Aquest concepte de salut també incorpora una manera d’afrontar la vida amb una actitud vital, de plenitud amb nosaltres mateixos i amb la gent que ens envolta, acceptant el nostre cos, la nostra manera de ser, les nostres limitacions i mantenint la mateixa actitud vers els altres. Els alumnes han de ser protagonistes conscients i actius del seu desenvolupament.
Conèixer i cuidar el cos des d’una perspectiva integral i incorporar hàbits que combinin equilibradament l’alimentació, l’activitat física i el descans facilitarà als alumnes poder viure de manera cada cop més saludable.
En aquest sentit, cal aconseguir que els alumnes incorporin la pràctica regular d’activitats físiques de manera autònoma com a hàbit saludable al llarg de la vida i també que adoptin actituds crítiques davant de pràctiques i estereotips socials no saludables.
Aquesta dimensió està integrada per dues competències:
Competència 3. Mostrar hàbits saludables en la pràctica d’activitats físiques i en la vida quotidiana.
Competència 4. Valorar la pràctica habitual de l’activitat física com a factor beneficiós per a la salut.
Continguts clau:
– Consciència i control del cos.
– Lateralitat.
– Equilibri.
– Orientació espaciotemporal.
– Hàbits higiènics, posturals, corporals i alimentaris saludables.
– Mesures bàsiques de seguretat en la pràctica de l’activitat física.
– Joc motor.
– Esforç i superació.
– Cooperació i respecte.