ESTRATÈGIES I RECURSOS PER MILLORAR LA COMPRENSIÓ LECTORA DES DE TOTES LES MATÈRIES
- És impoprtant connectar aquesta habilitat amb l’oralitat i l’expressió escrita.
- Recursos des de l’lmpuls de la lectura
- Formació: xtec i equip LIC
- Estratègies de comprensió lectora: inferir, visualitzar, fer connexions, prediccions i hipòtesis, resumir.
- Activitats per treballar les estratègies de comprensió lectora a Educació Infantil – Cicle Inicial.
- Recursos per treballar la lectura i la llengua específica de les matèries: Tractament Integrat de Llengües i Continguts (TILC), recursos llengua i ciència Jordi Domènech, exemple unitats didàctiques de lectura en socials, etc.
- Bastides de suport a la lectura
- Els tallers de lectura
- La lectura en veu alta
- Què sé fer amb la informació
- La fluïdesa lectora
- La tertúlia literària (Aidan Chambers)
- Avaluació:
- Proves ACL i proves de competències (Primària i ESO).
- Exemple rúbrica d’avaluació comprensió lectora a Primària i exemple a CM-CS-ESO.
- Altres documents:
- Els beneficis de la lectura en veu alta, David Bueno
- L’escola, casa de lectura, Mar Esteve
- La lectura al centre, Gemma Lluch
Educació Infantil – Cicle Inicial | Cicle Mitjà – Cicle Superior | ESO | |
La lectura guiada: abans, durant i després | Aprenentatge Inicial de la Lectura | La lectura guiada a Primària CM-CS | La lectura guiada a ESO |
Saber llegir | Saber llegir a Educació Infantil i Cicle Inicial | Saber llegir a CM-CS. | |
Llegir per aprendre | Llegir per aprendre | Llegir per aprendre
TIL – Avancem |
Recursos TILC i Projecte C3 |
Temps de lectura | Temps de lectura a Educació Infantil | Temps de lectura a CM-CS. | Temps de lectura a Secundària |
Gust per llegir | Gust per llegir a EI-CI | Gust per llegir a CM-CS |
Més recursos:
- Recursos des del programa LÈCXIT.
- Una mà de contes
- Activitats per treballar el vocabulari.
- L’hàbit lector i la piràmide de lectura: article.
- La lectura a EI-CI:
- Activitats per treballar la comprensió lectora a Educació Infantil i Cicle Inicial
- Activitats de lectura i escriptura
- L’ús del llenguatge a l’escola.
- Consciència fonològica: presentació i jocs.
- Certamen de lectura en veu alta