XVI CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

INSCRIPCIONS OBERTES AL XVI CERTAMEN INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA

Ja us podeu inscriure al XVI Certamen Infantil i Juvenil de lectura en veu alta, que com cada any organitza la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Podeu participar en el certamen en cinc categories que agrupen els alumnes de 3r de primària fins a 4t d’ESO, les cinc categories són:

• Grumets vermells: lectors i lectores d’entre 8 i 10 anys -cicle mitjà de primària-que llegeixen individualment.
  • Grumets verds: lectors i lectores d’entre 10 i 12 anys -cicle superior de primària- que llegeixen individualment.
  • Timoners: alumnat nouvingut de primària i 1r o 2n d’ESO, incorporat per primera vegada al sistema educatiu.
  • Corsaris: per a alumnat de primer cicle d’ESO.
  • Tropa de corsaris: lectura col·lectiva amb grups formats per tres lectors o lectores cada un, de 3r i/o 4t d’ESO.

Qui hi pot participar

Cada centre escolar pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria per a les categories individuals i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris.

Fases del certamen

El concurs es divideix en quatre fases eliminatòries:

• 1a. fase, centre Educatiu: activitat que organitza cada centre per seleccionar els seus representats.
  • 2a. fase, quarts de final: els Serveis Educatius organitza aquesta fase, que es farà entre els mesos de març i abril en horari lectiu.
  • 3a. fase, semifinals: sessions que organitza la  Fundació Enciclopèdia Catalana i que tindran lloc durant el mes de maig, en horari lectiu.
  • 4a. fase, Final de Catalunya: En un teatre o auditori de Barcelona, la primera quinzena de juny es celebrarà la final. D’aquest acte en sortiran els guanyadors i guanyadores.

Guanyadors

Tindrem quatre alumnes guanyadors, un per a cada categoria I i un grup de tres alumnes guanyador de la categoria Tropa de Corsaris de lectura col·lectiva.