Model de programació d’una situació d’aprenentatge.

Les situacions d’aprenentatge són escenaris que l’alumnat es troba a la vida real i que els centres educatius poden utilitzar per desenvolupar aprenentatge. Plantegen un context en forma de pregunta o problema que cal comprendre, a la que cal donar resposta o sobre la que s’ha d’intervenir. 

A la web del nou currículum del departament d’Educació trobareu una proposta de model de programació d’aquestes situacions d’aprenentatge. Aquesta proposta va acompanyada d’un document de suport que té la voluntat d’orientar en la comprensió del model de programació. 

Com diu aquest document, la proposta pretén ser pràctica i fàcil de completar i busca dos objectius:

  • Recollir els elements fonamentals del que es preveu que ha de passar a l’aula per afavorir els aprenentatges de l’alumnat o per documentar allò que passa o que ja ha passat.
  • Ser vàlida per a tota mena d’estratègies metodològiques que facin un tractament globalitzat dels continguts.

Esperem que us sigui útil per aplicar-la tal qual es presenta o com a font d’inspiració per repensar nous models que s’adaptin més a les característiques dels vostres centres. 

Font: El nou currículum – Una oportunitat per aprendre amb sentit. Departament d’Educació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>