La XIEP i la XIES reflexionem entorn del nou currículum

Enguany les Xarxes d’Innovació Educativa del Vallès XIEP i XIES han centrat la seva feina de reflexió en el nou currículum d’Educació Bàsica.

La jornada inicial, que va ser compartida per totes les xarxes, va consistir en una xerrada titulada un nou currículum per un nou temps: reptes i oportunitats a càrrec de Dr. Carles Monereo. Va ser una sessió molt motivadora que ens va donar un marc general del nou currículum a partir del qual començar a treballar. Si no la vàreu poder seguir en el seu moment, us la recomanem! La podeu trobar aquí juntament amb la presentació que va fer servir durant la xerrada.

Un altre moment interessant d’aportació de sabers i altres mirades en relació a les situacions d’aprenentatge en el nou currículum, va ser les xerrades que la Dra. Digna Couso va fer per la XIEP i la XIES. La Dinga va saber adaptar molt bé la xerrada a l’audiència de cada xarxa. Així doncs, si sou de primària us recomanem que la visioneu aquí i si sou de secundària que la visioneu aquí

A llarg de les sessions també hem dut a terme dinàmiques de reflexió que podeu reproduir o adaptar en el si dels vostres claustres per facilitar la reflexió i l’aprenentatge compartir. A la XIEP el treball s’ha centrat en el perfil de sortida de l’alumnat: indicadors de les competències clau i en la reflexió a partir vivenciar una situacions d’aprenentatge. A la XIES el treball de reflexió s’ha centrat en el dissenyem situacions d’aprenentatge a partir d’un context donat. També es va dedicar una sessió al treball dels ODS a l’aula on trobareu molt material inspirador i recursos d’aula. 

La feina de les xarxes encara no ha acabat per aquest curs. En properes entrades ja us explicarem com ha continuat la feina que estem fent.   

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>