Full informatiu nº 138 novembre 2020

Del 14-29 de novembre es celebra la Setmana de la Ciència, amb un munt d’activitats de disseminació científica arreu del nostre territori: jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científic.

La SdC és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i enguany celebra el seu 25è aniversari. Cerca d’activitats aquí.

Fa pocs dies ha nascut Ràdios Escolars en Xarxa (REX)  entitat que agrupa totes les ràdios escolars i promou l’ús de la ràdio com a eina pedagògica. REX facilita l’articulació d’espais curriculars amb la producció de continguts radiofònics.  Si teniu ràdio a l’escola i en voleu formar part o necessiteu més informació us enllacem la seva pàgina.

Del 13 al 15 de novembre va tenir lloc el segon congrés català d’educació matemàtica C2EM organitzat per la FEEMCAT (Federació d’Ensenyants per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya).

Podeu trobar tots els vídeos del congrés al seu  canal de youtube.

L’ Autoritat Catalana de Protecció de Dades ha publicat un informe que parteix d’una auditoria realitzada per a uns 200 centres educatius l’any 2019. D’aquest informe, se’n desprenen unes recomanacions relacionades amb la publicació d’imatges i altres dades dels alumnes a internet.
També hi trobem un document de preguntes freqüents útil com a eina de consulta.