Tallers de prevenció de l’assetjament escolar (5è, 1r ESO i 2n ESO)

Durant els mesos de febrer, març i abril tindrà lloc als centres educatius de la comarca de l’Urgell, dins del XXIII PCSEU (Programa Comarcal de Suport a l’Educació a l’Urgell) un total de 66 tallers amb l’objectiu d’abordar les principals preocupacions de l’assetjament escolar. Es duran a terme un total de 33 tallers per a l’alumnat de 5è de primària i 16 tallers a1r d’ESO, a càrrec de la psicòloga Sra. Neus Planell, especialitzada en aquest àmbit, per tal de treballar la prevenció i com adquirir eines davant d’una situació d’assetjament.

Paral·lelament, es realitzaran 17 tallers per a l’alumnat de 2n d’ESO a càrrec del Sr. Rogelio Rubiño, dins del Projecte Dofí, investigador social que compta amb una àmplia trajectòria professional i que a través del seu testimoni provinent de vivències de l’assetjament escolar, contribueix a que els adolescents visualitzin la seva pròpia experiència i puguin prendre consciència de les seqüeles i cicatrius que causen: “Bullying a les xarxes: testimonis, impactes i superació.”

Aquest projecte, adreçat a l’alumnat infantil i juvenil de la comarca, s’ha pogut dur a terme gràcies als esforços conjunts de les Àrees d’Educació i de Salut del Consell Comarcal de l’Urgell, amb la col·laboració del Servei Educatiu de l’Urgell i el suport de la Diputació de Lleida dins del projecte Fem Salut.