Els centres educatius de Tàrrega emeten un Sant Jordi radiofònic

Des de les 10 hores fins a les 12 del migdia, una representació d’alumnat d’escoles i instituts va llegir trossos de contes del concurs promogut per Guixanet, fragments teatrals i poesia rapejada. Ajudats d’un grup d’estudiants de la Unitat d’Escolarització Compartida i de l’institut Alfons Costafreda, que feien de tècnics de so, i de l’alumnat de l’Escola Alba, que feien de presentadors del programa.

En concret, des d’aquestes línies s’agraeix la col·laboració de les escoles: Àngel Guimerà, Jacint Verdaguer, Maria-Mercè Marçal, Pia, Vedruna i Escola Alba. I dels centres de secundària i postobligatoris: Alfons Costafreda, Manuel de Pedrolo, Pia, Vedruna i EASD Ondara.

Els infants de cinquè i sisè de Primària van compartir la lectura del conte guanyador del concurs Guixanet d’aquest any (Lo Tossino i la Verreta als tres tombs de Tàrrega) i el de l’any passat (El Cacauero i la rubinada de Santa Tecla). L’associació Guixanet, que promou la cultura popular, I’any 2013 va crear aquest concurs de contes protagonitzats per un dels nans de Tàrrega. El text seleccionat es publica. I a més, els guanyadors i tota la seva classe reben entrades per visitar ComoCaixa. El PEE col·labora en aquesta actuació.

En la segona franja de l’activitat, l’alumnat de secundària (d’ESO i batxillerat) va llegir textos teatrals de Manuel de Pedrolo en record a l’autor local. Durant el 2018 es va celebrar el centenari del naixement d’aquest escriptor i l’Ajuntament de Tàrrega va fer aquesta activitat per recordar-lo. Els estudiants de secundària van preparar lectures dramatitzades amb l’ajuda de l’actriu Marta Pérez, de la companyia T de Teatre. Després les representaven.

En darrer terme, es va donar pas a la poesia, amb la iniciativa de Poetry Slam que oferia EASD Ondara. Són tornejos de poesia en què els autors reciten els seus propis textos, amb recursos dramàtics, amb la idea que la poesia retorni a la gent. El públic participa en aquests tornejos valorant els poetes, que participen a micròfon obert. Es tracta de poesia oral interpretada, que pren sentit quan es recita davant del públic. Els poetes parlen de temes que els interessen (autobiogràfics, quotidians), tant en to dramàtic com còmic.

En agraïment a la seva col·laboració, els centres rebran un lot de llibres que ens ha preparat la Biblioteca Comarcal de Tàrrega (s’agraeix també la seva col·laboració).

El Centre de Recursos Pedagògics de l’Urgell es va encarregar de fer el muntatge de ràdio. El programa es pot escoltar a través de l’enllaç http://crp-urgell.xtec.cat:8000/radio

Nom dels lectors, nivell i centre:
Joan Costa i Ares Granell (cinquè, Àngel Guimerà, centre guanyador del concurs Guixanet 2018)
Marcel Bascuñana i Nour Belhadi (cinquè, Jacint Verdaguer)
Biel Bosch i Núria Muntané (cinquè, Maria-Mercè Marçal)
Martí Pla i Zhouyue Ye (cinquè, Pia)
Emma Prats i Maria Cabestany (sisè, Vedruna, i guanyadores del concurs Guixanet 2019)
Glòria Estadella i Míriam Rodríguez (batxillerat, Alfons Costafreda).

Han llegit fragments de Situació bis.
Maria Goixart, Paula Marti, Irene Requena, Mar Ros i Pau Soldevila (batxillerat, EASD Ondara).

Han recitat Poetry Slam.
Isaac González i Moisès Martínez (batxillerat, Manuel de Pedrolo). Han llegit fragments d’Acompanyo a qualsevol cosa.
Ares Inglada, Marc Pelegrí, Nerea Sánchez i Josep Vilalta (4t ESO, Pia).

Han llegit fragments de D’ara a demà.
Joan Farré i Santi Meléndez (batxillerat, Vedruna). Han llegit fragments de Cruma.

Nom dels presentadors i centre:
Aaron Belmonte i Kevin Garcia (Escola Alba)

Nom dels tècnics i centre:
Francesc Segarra (tercer d’ESO, Alfons Costafreda)
Alumnat de la Unitat d’Escolarització Compartida (UEC):
Anàs Aqil (tercer d’ESO)
Edgar Bala (segon d’ESO)
David Barrera (quart d’ESO)
Kevin Bofarull (segon d’ESO)
Jeroni Cazorla (segon d’ESO)
Naira Fernández (quart d’ESO)
Izan Gutiérrez (segon d’ESO)
Alexis Martínez (tercer d’ESO)
Mourad Mezyan (quart d’ESO)
Natàlia Moreno (quart d’ESO)
Leandro Pinós (tercer d’ESO)
Aaron Pujol (segon d’ESO)
Roger Valls (tercer d’ESO)

Perquè entre tots construïm el Pla educatiu d’entorn de Tàrrega!