Les escoles i instituts inicien el “Projecte centrat en la persona”

El Projecte Centrat amb la Persona “Qui soc? què vull ? ” neix a partir dels materials del Projecte Centrat en la Persona, creat per l´Escola Santa Maria de l´Alba.

Des de la Comissió  d’Orientació del Servei d´Orientació d´Àmbit Comunitari, es recull aquesta eina tan potent i es repensa i es redissenya de forma consensuada amb l´objectiu que arribi a tots els centres de Tàrrega que formen part de la xarxa educativa del Pla Educatiu d´Entorn de Tàrrega. Per tant, és fruit del treball en xarxa de les diferents professionals que n’han format part: docents i equips directius dels centres educatius de Tàrrega, Tècniques d´Integració Social, professionals de l’EAP, tècnica de  l’Oficina Municipal d’Escolarització,  tècnic docent LIC del PEE i Orientadora d’Àmbit Comunitari del SOAC de Tàrrega.

El Projecte Centrat en la Persona (PCP) és un projecte que vol donar resposta a diferents reptes:

D’una banda, vol contribuir a la millora de la personalització educativa contemplant l’alumnat com a principal protagonista, atenent  les seves necessitats i identificant els seus interessos i necessitats, per tal de poder acompanyar-lo en el seu propi itinerari de vida.

És una eina que des del punt de vista de l´orientació, enriqueix la identitat pròpia de cada infant i jove, i quina relació estableix amb les persones amb qui conviu i l´entorn. Aquests i altres aspectes són  claus perquè d´aquesta manera l´alumnat pugui projectar el seu futur. Destacar que, en els diferents centres implicats, ja s’està treballant en aquesta línia i aquest recurs es proposa per tal d’emfatitzar i complementar aquesta tasca.

Les observacions i reflexions recollides a partir d’aquest treball ajudaran al tutor/a de curs per tal de complimentar la informació de traspàs en el marc de les coordinacions  interetapes.(Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria i Ensenyaments Postobligatoris).

Aquesta proposta està pensada per dur a terme preferentment a 6è de primària, 3r d’ESO i en algun dels nivells de l´etapa postobligatòria.

Aquest document és viu, flexible i adaptable a les necessitats dels infants i joves protagonistes. Des de la Comissió d’Orientació del PEE 0-20, l’orientació de centre i l’EAP s’anirà fent el seguiment de la implementació d’aquest projecte per tal d’identificar-ne les potencialitats i anar treballant en propostes de millora consensuades i afavoridores per a l’èxit educatiu i social de l’alumnat dels centres educatius de Tàrrega.

Esperem que us sigui una eina ben útil en aquest treball d´acompanyament d’infants i joves.

A continuació us deixem algunes imatges que ens han passat els centres educatius.