La poesia del Rector de Vallfogona a l’aula d’ESO

Amb motiu de la commemoració dels quatre-cents anys de la mort del poeta barroc Francesc Vicent Garcia, Rector de Vallfogona, el Servei de Suports i Recursos Lingüístics del Departament d’Educació ha publicat un dossier didàctic perquè l’alumnat d’ESO conegui tant l’època com  l’autor i la seva obra.

En el dossier La poesia de Francesc Vicent Garcia, Rector de Vallfogona, creat per les professores de secundària i batxillerat Assumpta Durà i Laura Rodríguez, ofereix recursos, materials, estratègies i orientacions didàctiques per als docents de 3r i 4t d’ESO que s’engresquin a treballar l’autor a l’aula.

Hi trobareu una proposta de reptes diversos per portar a terme un cop acabat de treballar el material, així com la planificació d’una possible situació d’aprenentatge relacionada amb un d’aquests reptes. S’hi inclou un breu apunt sobre el moviment del barroc i de la diferent recepció del poeta al llarg dels segles, una presentació teòrica del poeta adreçada al professorat i una altra, dins de les activitats, dirigida a l’alumnat,  Tot seguit, hi ha un apartat teòric referit a la glosa o cançó improvisada per tal de potenciar el treball de la llengua oral a l’aula.

Els deu poemes de Francesc Vicent Garcia del dossier han estat adaptats al català actual pel poeta Josep Pedrals.

Trobareu més informació i d’altres recursos i materials didàctics a l’espai web dedicat a l’autor a xtec i a l’Any Rector de Vallfogona, al web de la ILC.

Esperem que els trobeu interessants, engrescadors i útils per a l’aula!