Full informatiu nº 97 octubre 2018

Jornada Educacional (Linyola)

La regidoria d’educació de l’Ajuntament de Linyola organitza fins el 30 d’octubre unes Jornades d’educació:

• Educar no és tan difícil (Ma Jesús Comellas)
  • Els nostres conflictes de cada dia (Ma Helena Tolosa)
  • L’autisme, una altra manera de veure el món (Rafa Burgos)
  • La poesia, el teatre i la narrativa amb els infants i joves (Ricard Bonmatí)
  • Presentació del llibre: Escoles i mestres de la 2a república al Pla d’Urgell (Antoni Solé i Esteve Mestre)

Jornada R-Tornar

La programació del contingut de la jornada és el resultat del treball conjunt dels representants de totes aquestes institucions:

• Universitat de Lleida
    • Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya
    • Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida
    • GLOBALleida
    • Ajuntament de Lleida
    • Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya
    • Departament de Benestar Social i Familia de la Generalitat de Catalunya
    • ASPID

Un programa intens que espera que satisfaci les expectatives dels responsables, dels professionals i dels tècnics, i de tots aquells qui els interessi l’orientació professional i la pedagògica.

Més informació.

Vacuna del bon tracte (UNICEF)

La violència, com els virus, només produeix víctimes: quan esclata tots hi sortim perdent.

Unicef proposa per aquest curs una mobilització escolar en la qual s’elaborarà entre tots una vacuna de pau i bon tracte amb què intentaran protegir tot el nostre entorn el 20 de novembre, Dia de la Infància. Atenció, que aquesta és una vacuna molt especial: és una vacuna que no es pren, es pensa. Descobreix-la!

Un projecte educatiu que canvia idees (ACNUR)

L’ACNUR (Agència de l’ONU pels Refugiats) presenta una proposta didàctica per l’alumnat de primària i secundària i ajudar a  canviar la vida de les persones refugiades i desplaçades d’arreu del món.

Al lloc web del projecte trobareu tota la informació sobre el funcionament d’aquesta experiència i els mecanismes de participació.

Conèixer autors patrimonials: Ruta Màrius Torres

Us fem ressò de la formació:

Conèixer autors patrimonials: Ruta Màrius Torres a Lleida:
Dia: 10 de novembre de 2018
Lloc: Institut d’Estudis Ilerdencs, Lleida.

Enllaç al programa (activitat reconeguda pel Departament d’Ensenyament).

Codi inscripcions professorat: 6002010555

Aquest curs de formació ha estat possible gràcies a un acord entre el Departament d’Ensenyament i Espais Escrits Xarxa del Patrimoni Literari Català. Neix amb la idea de presentar els diversos centres literaris coma eina i recurs per acostar els autors i la literatura a l’ensenyament.

Proves Cangur

Us informem de les proves Cangur, organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament.

La inscripció estarà oberta des del 15 de novembre de 2018 fins al 18 de gener de 2019. La prova es durà a terme el 21 de març de 2019.

Informació primària.

Informació secundària (1r, 2n i 3r d’ESO).

Informació secundària (4t i postobligatòria).