Full Informatiu nº 159 setembre 2022

Setmana de la Ciència

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport del Departament d’Educació, organitza la 27a edició de la Setmana de la Ciència, que se celebrarà del 12 al 21 de novembre, arreu de Catalunya.

L’activitat “La ciència en primera persona” que es celebrarà el dia 16 de novembre al matí s’emmarca en la Setmana de la Ciència, amb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, pretenent apropar els i les científiques als instituts. Es manté la modalitat virtual i poden participar tots els centres de secundària.

L’activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va a càrrec de científics/ques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

Es proposen 4 grans temes per a tractar amb els següents ponents:

Biologia Marina: Ariadna Martinez (ICM – CSIC)

Química: José Ramón Galán-Mascarós (ICIQ)

Matemàtiques: Marià Cano físic i professor de matemàtiques d’ensenyament de secundària

Energia: Lucile Bernadet, Radostin Stefanov, Kosova Kreka i Juan Carlos González, grup de recerca de Nanoiònica i Piles de combustible de l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC)

Inscripció: abans del 7 d’octubre.https://setmanabio.cat/

Formulari d’inscripció dels centres

Més informació detallada a www.setmanaciencia.cat

Programa Classes sense fum

Us informem que està obert el procés de preinscripció al programa “Classe sense fum 2022-2023”.

“Classe sense Fum” és un programa escolar de prevenció del tabaquisme coordinat per l’Agència de Salut Pública de Catalunya del Departament de Salut i el Dept. d’Educació en col·laboració amb altres institucions. Diversos estudis han demostrat  la seva efectivitat per reduir l’inici d’ús de tabac entre els adolescents i frenar la progressió cap al consum habitual.

Disposeu de la nova guia didàctica Mou-te i esquiva el tabac, que treballa el tabac i l’activitat física. D’una Guia didàctica de Classe sense fum per al professorat, d’una Unitat didàctica sobre el tabac d’embolicar, i la unitat didàctica   Fa mal, crema i explota!  sobre tabac i desenvolupament sostenible. I una unitat didàctica Llops amb pell de xaisobre les cigarretes electròniques.

Trobareu més informació a la pàgina web del programa:

http://xtec.gencat.cat/ca/comunitat/salutescola/classe-sense-fum .

XV Jornades d’Innovació a l’Etapa de l’Educació Infantil

La sessió del dia 21 d’octubre és telemàtica i la del dia 22 d’octubre presencial, a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB (Campus de Bellaterra). El preu de la inscripció és de 60€ (inclou l’esmorzar i el dinar de dissabte) i l’organització és a càrrec de l’Equip 0-6 de l’ICE de la UAB.

Trobaràs més informació en aquest enllaç.

Campanya 2022 – La Marató de TV3

Aquest any, la 31a edició de La Marató de TV3, es farà el 18 de desembre i estarà dedicada a la SALUT CARDIOVASCULAR.

Entre el 17 d’octubre i el 18 de desembre, professionals de la salut faran milers de sessions divulgatives per acostar els joves a la realitat mèdica i humana de la salut cardiovascular i despertar el seu esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies.

Les sessions de divulgació estan adreçades, principalment, a centres educatius de secundària, batxillerat, cicles formatius, i a altres entitats socials, educatives i culturals de tot Catalunya i es faran en horari de 8.00h a 20.00h.

Totes les sessions segueixen un programa elaborat per la Fundació, i es desenvolupen amb el suport de material audiovisual creat expressament. A causa de la millora de la situació de la pandèmia COVID-19 i d’acord amb les directrius del Departament d’Educació, aquest any les sessions es faran en format presencial. (sempre i quan la situació de la pandèmia ens ho permeti).https://setmanabio.cat/

Ja podeu demanar les sessions pel vostre centre, al web:

Setmana Bio per l’alimentació ecològica

La Setmana Bio a l’escola és l’apartat de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica dedicat a la comunitat educativa. El seu objectiu és donar a conèixer la producció agroalimentària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com a les famílies, mitjançant un programa d’activitats específiques. Enguany se celebrarà del 15 al 23 d’octubre de 2022.
Recordar-vos que el termini d’inscripció finalitza el 30 de setembre. Si teniu dubtes, podeu enviar un correu a escola@setmanabio.cat

Més informació:

Fundació Barça – Programa Protecció Integral Infància

La fundació Barça cerca centres per participar en un pilot d’una nova eina que posa a la disposició de les escoles de primària de forma gratuïta, amb la finalitat de sensibilitzar i formar a la comunitat educativa en la detecció de casos i les seves vies d’intervenció a les escoles de Primària.

Per centres de la província de Lleida encara podem incorporar fins a 1 centres per ser experimentals i 2 per ser centre control (aquest darrer es centra a recollir enquestes i té plaça assegurada pel projecte un cop finalitzat el pilot). En els dos casos cal que comptin amb més de 2 línies per curs de primària.

El termini d’inscripció finalitza el 30 de setembre.

Si hi esteu interessats podeu enviar un e-mail a:

contraelbullying@fcbarcelona.cat