Full informatiu nº 154 desembre 2021

41è CONCURS BBVA DE DIBUIX ESCOLAR

La Fundació Antigues Caixes Catalanes (FACC), amb el suport de BBVA, convoca el 41è Concurs BBVA de Dibuix Escolar adreçat a totes les escoles de primària i d’Educació especial de Catalunya.

Amb aquesta iniciativa, els mestres poden treballar els contes al centre docent des de vessants tan diverses com la plàstica, la llengua catalana i els valors socials i cívics. Poden lliurar els dibuixos fins al 18 de febrer de 2022, a la seu de la FACC.

Més informació: bases del concurs

A la web podeu descarregar els contes: www.fcaixescatalanes.cat/premi/concurs-dibuix-escolar/

A més, al blog www.contesperaprendreaser.blogspot.com es poden trobar materials i recursos proposats per l’autora per treballar-los a l’aula.

S’ha obert el termini per participar en el II Concurs Jo tinc la paraula, que té com a objectiu provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç.

Aquest concurs és una de les actuacions previstes pel Departament d’Educació que, en el context  del programa Tenim la paraula, per impulsar l’ús i la millora de la comunicació oral entre l’alumnat de secundària i batxillerat.

El període de lliurament dels vídeos és del 2 de novembre de 2021 al 18 de febrer de 2022. Trobareu el full d’inscripció dins de l’apartat “Lliurament de vídeos”, en l’espai xtec II Concurs Jo tinc la paraula .

El pròxim 14 de desembre el Departament de Geografia i Sociologia de la Universitat de Lleida organitza el Mapaton solidari amb col·laboració amb Metges Sense Fronteres per cartografiar una àrea del planeta necessitada i inexistent als mapes actuals.

L’acte està obert als alumnes de Batxillerat o 4t d’ESO i no es necessiten coneixements previs.El Mapaton serà en format híbrid i gratuït, prèvia inscripció (montse.guerrero@udl.cat). La durada prevista de l’acte serà de 15:30 h. a 18:00 h.

Us adjuntem un vídeo breu d’un minut on s’explica què és un Mapaton. Us animem a participar amb els vostres alumnes i contribuir a una causa benèfica tot passant una agradable estona.

17a edició del concurs escolar  Consumòpolis

Consumòpolis és un lloc web amb accés a informació i activitats sobre el consum responsable on trobareu un joc en línia amb diferents proves i un treball en equip (un cartell publicitari) que es treballa a la plataforma Genially. És també un punt de trobada que afavoreix l’intercanvi d’opinions i experiències entre tots els que considerin fonamental la formació en matèria de consum.

Trobareu tota la informació amb les novetats a: https://consumopolis.consumo.gob.es/index.html?idioma=ca

Per a més informació us podeu adreçar a l’Escola del Consum de Catalunya aula.consum@gencat.cat