Full informatiu nº 151 setembre 2021

L’erupció del volcà de l’illa La Palma és una oportunitat d’aprenentatge per a comprendre fenòmens geològics a partir d’un fet impactant.

Des del CRP de l’Urgell hem elaborat un article amb un seguit de recursos que us poden ajudar a treballar-ho a l’aula.

Veure article

La Setmana Bio a l’escola és l’apartat de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica dedicat a la comunitat educativa. El seu objectiu és donar a conèixer la producció agroalimentària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com a les famílies, mitjançant un programa d’activitats específiques.

Al llarg d’aquesta setmana també es lliuraran els guardons del Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica. Enguany serà el 15 d’octubre. Podeu consultar el seu banc de recursos aquí.

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) organitzen el 11è Premi de Comunicació Científica Audiovisual anomenat X(p)rimenta 2021.

Aquesta convocatòria s’adreça a alumnes i a docents que vulguin fer un experiment científic i filmar-lo en vídeo, amb dos objectius: divulgar un principi científic o tecnològic vinculat al diferents currículums i aprendre a usar les bases del llenguatge audiovisual.

Els vídeos guardonats es poden incorporar al portal Recerca en Acció (recerca en acció) Bases. Inscripció

Des de la UB ens informen que han publicat en accés obert gratuït la nova Guia Pràctica per tutoritzar un Treball de Recerca a Batxillerat. Creiem que pot ser una bona eina de suport per al professorat de secundària.

Us l’enllacem en aquest enllaç.

La RIEEB (Xarxa Internacional d’Educació Emocional i Benestar) en el compromís de contribuir a la formació contínua de professorat, impulsa el I Congrés Internacional de la RIEEB: Competències emocionals: claus per al benestar els dies 22, 23 i 24 d’octubre de 2021.

Us compartim el programa.