Full informatiu 169 gener 2024

Des del Programa Contra el Bullying de la Fundació Barça ens envien accés als seus recursos de prevenció de Bullying i Cyberbullying per secundària i adolescents que creiem us poden acompanyar en aquest curs i sumar en la prevenció del fenomen al vostre institut.

Partint de les eines que ofereixen les dinàmiques de l’esport, lluiten per frenar la problemàtica de l’assetjament escolar amb l’objectiu de prevenir, sensibilitzar i generar coneixement sobre l’assetjament. Més informació

Des de l’ICE de la UdL ens informen que ja comencen a preparar el V Intercanvi d’Experiències STEAM per al professorat, que tindrà lloc el dissabte, dia 4 de maig de 2024, de 9:00 h a 14:00 h, en format presencial.

Us convidem a presentar activitats/projectes que ja estiguin acabats o bé que tinguin previst de finalitzar abans d’acabar aquest curs, en el següent formulari. El termini de presentació de les propostes és fins a l’1 de març de 2024.

La prova Cangur és una activitat matemàtica anual, amb el format de concurs individual, promoguda per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, que es marca com a objectiu la promoció de les matemàtiques entre la gent jove i la mainada, mitjançant una participació massiva en una activitat científica, sense intentar fer cap selecció ni comparació entre centres ni entre zones geogràfiques.

La data del Cangur 2024 serà el dia 21 de març, tercer dijous de març, data internacional. La gestió per al Cangur 2024 s’organitza en quatre “subcangurs”, com s’ha fet l’any 2023.

• subcangur primària
  • subcangur de 1r i 2n ESO
  • subcangur de 3r i 4t d’ESO
  • subcangur de batxillerat i cicles formatius

Més informació

L’Associació Down Lleida organitza el “XI Concurs de Redacció: CIUTADÀ XXI”, sota el tema “No som un estereotip”.

En aquest concurs poden participar-hi tots els alumnes de Cicle Superior de Primària i de 1r i 2n Cicle d’ESO, de les comarques de Lleida. Us convidem a animar al vostre alumnat a presentar una redacció. Es poden presentar les redaccions a través del centre educatiu o personalment.

Si voleu participar a l’Onzè Concurs de Redacció, Ciutadà XXI, ens heu de fer arribar les vostres composicions a la seu de l’Associació abans del 29 de febrer de 2024. Més informació

Des de l’àrea de vocacions i talent de La Fundació La Pedrera ofereixen diversos programes per fomentar les vocacions científiques entre el jovent.

Un d’aquests és “Joves i Ciència“: programa d’excel·lència adreçat a estudiants de 4t d’ESO amb talent i inquietud per la recerca amb l’objectiu de fomentar les vocacions científico-tecnològiques.

Durant tres anys tenen l’oportunitat d’experimentar la recerca en primera persona. Volem un món on tots els joves tinguin l’oportunitat de desenvolupar al màxim el seu talent impulsant les seves vocacions. Inscripcions

Des de l’Institut de Ciències de l’educació de la UdL, el grup ICE d’Educació i Mindfulness us convida a participar en l’activitat de Formació que plantegen per aquest curs 2023/24:

Tallers d’Interioritat compartida.

Una pràctica en consciència, mitjançant l’experimentació, l’observació de la tensegritat, la creativitat i la comunicació seran els nostres motors per a l’aprenentatge amorós de la nostra escolta corporal. Inscripcions

Calendari: 27 de gener i 13 d’abril de 2024. Horari: de 10:00 a 12:00 h.

La Generalitat de Catalunya, a través del lideratge dels Departaments d’Educació, Cultura, Recerca i Universitats, Empresa i Treball i Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, posa en marxa la sisena edició de l’iFest, un programa d’emprenedoria i innovació que ofereix acompanyament als i les joves amb l’objectiu de promoure el seu talent i fomentar la creació de solucions als reptes de la societat.

Aquests reptes provenen de la ciència, la tecnologia i la disrupció i estan estretament vinculats als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Més informació