El projecte Brass Band omple de música els carrers de Tàrrega

El cap de setmana del 8 i 9 de juny els docents de l’Escola Municipal de Música de Tàrrega i els docents de música de les escoles de primària, secundària i l’Escola Alba del municipi van assistir al curs “Grans formacions” de l’Oriol Ferré, per poder impartir classes de la Brass Band. Aquest projecte musical, adreçat en un principi a l’alumnat de 6è de primària i Escola Alba, s’iniciarà el curs vinent.
La formació va acabar amb un concert pels carrers de Tàrrega dels assistents al curs. L’experiència va ser valorada molt positivament pels assistents.
Oriol Ferré és docent a secundària i impulsor d’un projecte pioner anomenat “Pim Pam Brass Band Castellbisbal”, iniciativa que es vol implementar el curs 2019-20 a Tàrrega amb instruments musicals de vent.
L’objectiu del projecte és apropar la música a la ciutadania. Concretament, oferir l’oportunitat a tots els nens i nenes de la ciutat, i pobles propers de la comarca de l’Urgell, de tocar un instrument de vent i formar part d’un grup de música.
L’educació musical té una gran importància en l’educació integral i en l’activació de les funcions executives de les persones. A través d’aquesta iniciativa es pretén ajudar a trencar barreres socials i culturals, i a oferir una veritable igualtat d’oportunitats a la comunitat educativa en l’aprenentatge de la música.
L’alumnat assistirà a l’Escola Municipal de Música durant hores lectives, en una acció coordinada entre centres educatius i l’EMMT. Concretament, dels docents de música de centres escolars i els de vent metall de l’EMMT. Allà rebrà la formació necessària i realitzarà les sessions pràctiques que li hauran de permetre acabar interpretant una o més peces en aquesta agrupació musical.

La Brass Band té el suport del pla educatiu d’entorn 0-20 (PEE 0-20) i de l’Ajuntament de Tàrrega. Veure vídeo