200 alumnes del centres de secundària de Tàrrega canten per la Pau

Aquest dimecres 30 de gener tots els centres educatius de la ciutat han realitzat activitats comunes per commemorar el Dia Escolar de la No violència i la Pau (DENIP) 2019. La proposta, que ja compta amb moltes edicions, ha estat impulsada pel pla educatiu d’entorn de Tàrrega (PEE).

Concretament, l’alumnat de primària i l’Escola Alba han elaborat murals al voltant del lema de la pau que han exposat a partir d’activitats als seus centres. I uns representants de secundària, de la unitat d’escolarització compartida i l’Escola Municipal de Música han fet un concert a la plaça Sant Antoni del municipi i han llegit un manifest a favor de la pau, mentre als seus centres també es realitzaven activitats.

L’acte commemoratiu a la plaça Sant Antoni ha estat presentat pel Sr. Jaume Folguera, regidor d’Esports, Promoció de la Salut i Gent Gran. I el repertori musical ha estat el següent:

Institut Manuel de Pedrolo: Yo contigo, tú conmigo, de Morat i Àlvaro Soler.

Escola Pia: Escolta-ho en el vent, Bob Dylan.

Institut Alfons Costafreda: Redemption song, Bob Marley.

Vedruna Tàrrega: Sobreviuré, Gloria Gaynor.

Escola Municipal de Música: Yesterday, Paul McCartney.

Ha acabat amb el cant comú Que tinguem sort, Lluís Llach, i un esmorzar popular.

El Dia Escolar de la No violència i la Pau (DENIP) és una iniciativa que va néixer el 1964 per a fomentar l’educació per la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no violència i la pau. El poeta i pacifista mallorquí Llorenç Vidal, la va engegar quan encara no existien iniciatives similars i actualment se celebra arreu del món.

Cada 30 de gener, en commemoració de l’assassinat de Mahatma Gandhi, el DENIP es posa en pràctica de diverses maneres amb un mateix objectiu en escoles de tot el món. En el nostre cas, realitzem aquest acte i les tasques que cada centre està fent durant aquests dies al voltant de la celebració. Agraïm a tothom la seva implicació.

Àngels Planes i Mar López

PEE de Tàrrega