R704 – Recicladora d’Ampolles de Plàstic

Descripció

Amb aquest recurs podreu treballar amb els vostres alumnes un dels ODS, concretament:

• 11, Acció pel clima

Ho farem a través d’una proposta d’activitats didàctiques que us presentem on podreu fer que els vostres alumnes s’impliquin per tal de revertir els efectes del canvi climàtic, donant-li una segona vida a residus que generen a casa.

La recicladora d’ampolles de plàstic us permetrà convertir ampolles de plàstic (PET) en filament per a impressores 3D amb el qual podreu finalment tornar a crear objectes que amb una nova vida útil.

Exemples d’objectes fets amb el recurs:

Antecedents

Aquest recurs neix del Taller dut a terme durant el curs 2023-2024 amb l’objectiu d’introduir el reciclatge de plàstics als alumnes, d’aquest taller es va elaborar un Sites que en recull els recursos treballats per posar en marxa la màquina.

Si voleu dur a terme una rèplica de la màquina que tenim en préstec podem accedir al llistat de les peces a imprimir en aquest enllaç. Si voleu conèixer el projecte que hi ha al darrera ho podeu fer en aquest enllaç.

Contingut del Recurs

Llista d’elements que conté.
Adjuntem dos vídeos a mode de instruccions de funcionament del recurs

Si et cal una impressora 3D en pots fer també el préstec en aquest enllaç.

Vídeo resumit

Vídeo detallat

Com fer la sol·licitud

• Consulta el calendari de reserves de sota per veure si està disponible en les dates que t’interessa.
  • Temps proposat de préstec 15 dies.
  • Omple el FORMULARI  de demanda.