Youtubers docents

La visualització de vídeos educatius i amb continguts curriculars és un bon mecanisme per facilitar i complementar els processos d’ensenyament i d’aprenentatge en l’àmbit escolar. La necessitat de disposar de vídeos educatius i de continguts en català amb què es troben molts mestres i professors els ha empès a convertir-se en elaboradors i divulgadors de continguts. Difondre les seves creacions, tot penjant-les a la xarxa, ha permès visualitzar la ingent tasca que fan molts docents compromesos amb l’educació, compartir esforços i establir col·laboracions amb altres docents.

L’espai web Youtubers docents té com a objectiu posar a disposició de la comunitat educativa canals de difusió de continguts en català elaborats per docents d’arreu del domini lingüístic català. L’artífex de la iniciativa, Pau Font Sancho, explica que els “objectius principals d’aquesta iniciativa són animar a més docents que comparteixin els seus coneixements al món, visibilitzar una mica més els que ja existeixen i facilitar la cerca de continguts formatius de parla catalana a YouTube”.

El portal recull canals de YouTube que parlen català amb diferents accents, i en els quals es transmeten coneixements i s’incentiva l’aprenentatge, sempre amb intenció educativa. A més, el portal disposa d’un espai (Ser youtuber) en què es conta com es crea un canal de YouTube i es fan suggeriments i es donen consells per començar a crear continguts en català. Després d’una passejada pels més de 300 canals que recull aquesta pàgina, segur que coneixerem molts més recursos per utilitzar a l’aula o per proposar a l’alumnat que visualitzi a casa.

Es tracta, en definitiva, d’una iniciativa que visibilitza la feina que fan molts mestres i professors i que contribueix a la normalització de la llengua catalana a internet.