XXII Jornada anual Xarxa de Compet猫ncies

Esteu tots convidats a la…

WEBINSCRIPCIONSPROGRAMALLOC

La Xarxa de Compet猫ncies ha aplegat, des de fa 22 anys, docents de tot Catalunya amb voluntat de repensar els processos d鈥檈nsenyament i aprenentatge en els seus centres, per mitj脿 de la formaci贸 entre iguals i en xarxa, amb vista a compartir i a enriquir-se m煤tuament per millorar els aprenentatges de tots els alumnes. Com a xarxa pionera ha esdevingut l鈥檈spai per excel路l猫ncia d鈥檃prenentatge docent entre iguals del Departament d鈥橢ducaci贸, i ha contribu茂t a la professionalitzaci贸 docent individual i col路lectiva, amb la finalitat de capacitar els professionals perqu猫 tots els i les alumnes puguin aprendre m茅s i millor. Enguany la xarxa est脿 formada per 630 centres, tant d鈥檈ducaci贸 prim脿ria com secund脿ria, de formaci贸 d鈥檃dults i d鈥檈ducaci贸 especial, de diferents territoris, i implica aproximadament 10.000 docents.

El Departament d鈥橢ducaci贸 organitza anualment una jornada de cloenda del programa, amb la finalitat de compartir i intercanviar les experi猫ncies que han realitzat els centres al llarg del curs, proporcionar evid猫ncies de les millores dels aprenentatges dels alumnes i ajudar a configurar un marc conceptual com煤 entre tots els docents que formen la xarxa, si b茅 la jornada 茅s oberta a tots els docents que ho desitgin.

La pon猫ncia central de la jornada, a c脿rrec d’Aina Tarabini, professora de la UAB, porta el t铆tol 鈥淟’猫xit educatiu per a tothom: el paper del curr铆culum, la pedagogia i les creences docents鈥 i se centra en la necessitat de plantejar un curr铆culum amb car脿cter universal, adre莽at a totes les persones, marcant el cam铆 cap a la inclusi贸 efectiva i la igualtat d’oportunitats, l’equitat, la plena participaci贸 i l’猫xit educatiu. Alhora, tamb茅 s’aborda de manera especial el benestar emocional, com a condici贸 inherent per a l’aprenentatge i requisit perqu猫 l’escola esdevingui un espai en qu猫 tothom se senti reconegut i tingui experi猫ncies personals i interpersonals satisfact貌ries.

En aquesta jornada tamb茅 hi ha un espai de presentaci贸 d’experi猫ncies dels centres que formen part de les 16 xarxes territorials. Les experi猫ncies tracten els temes treballats en el si de la Xarxa al llarg dels darrers cursos: aprenentatge amb sentit dins el nou curr铆culum, situacions d’aprenentatge, din脿miques i instruments d鈥檃valuaci贸 formativa, informes d鈥檃valuaci贸, observaci贸 docent entre iguals鈥, aix铆 com processos de transformaci贸 en els centres.

Finalment, recollint les oportunitats del nou curr铆culum, la jornada clou amb una taula rodona, 鈥淓ls vectors del nou curr铆culum鈥, en qu猫 participen sis ponents, per abordar de quina manera aquests elements de car脿cter transversal que recullen preocupacions de la societat actual, com s贸n els vectors, poden esdevenir una oportunitat per articular accions i decisions relatives al desplegament del curr铆culum als centres amb una mirada constructiva. Els ponents s贸n persones vinculades a l’educaci贸 formal i no formal: Prudens Mart铆nez, Kati Pall脿s, Xavi Geis, Isabel Munta帽a, David Segal茅s i C茅cile Barbeito.

Molt recomanable, animeu-vos!