Semifinal territorial del CLVA

Els Serveis Educatius del Tarragonès i el Baix Penedès hem celebrat la semifinal territorial del Certamen de Lectura en Veu Alta del 4 al 12 de març a la sala d’actes de l’Institut Vidal i Barraquer de Tarragona. El Certamen ha estat organitzat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya a través del Centre de Recursos Pedagògics, el LIC i la Fundació Enciclopèdia Catalana.

En aquesta edició, en el marc del 20è CLVA, s’hi han inscrit 1.090 centres educatius de tot Catalunya, que sumen un total de més de 3.300 alumnes participants. Els lectors i lectores s’han dividit en cinc categories de 3r de primària a 4t d’ESO: una de cicle mitjà, una de cicle superior, una per a l’alumnat d’aula d’acollida de CS i 1r i 2n d’ESO, una per a 1r i 2n d’ESO i, finalment, una col·lectiva per a 3r i 4t d’ESO. Les lectures que s’han llegides en veu alta han estat: Capità Lluc de Carles Sala, El vuitè nan de Josep Vallverdú, l’Anticlub d’Àngel Burgas en la versió de Lectura Fàcil de Marta Luna, El lleó sobre la porta, d’Onjali Q. Raúf i Nascut per ser breus, escrit per Toni Mata.

En el cas del Tarragonès i el Baix Penedès, hi han participat una vuitantena de centres i 300 alumnes.

Els lectors i lectores que han estat seleccionats pel jurat participaran a la final territorial del Certamen que tindrà lloc el 19 d’abril a l’Auditori de la Diputació de Tarragona. Els lectors que surtin guanyadors de la fase final territorial seran convidats a la Festa de la Lectura que se celebrarà durant el mes de juny de 2024 a Barcelona. Serà un acte de lliurament de premis als guanyadors territorials i una mostra de lectura (no competitiva).