Benestar per estar bé.

El PROGRAMA DE BENESTAR EMOCIONAL: Benestar per estar bé és un servei de la Subdirecció General d’Orientació, Participació i Benestar de l’Alumnat gestionat per l’equip de benestar emocional, el qual està conformat per professionals de l’àmbit de la psicologia, la pedagogia i la psicopedagogia.Les etapes educatives destinatàries són des de 5è de primària (inclòs) fins a l’etapa postobligatòria (Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, CF de Grau Mig, CF de Grau Superior, PFI, Escola d’Adults…).

Aquest programa pretén acompanyar als i les professionals de l’educació per dotar-los d’eines per promoure i millorar el benestar emocional de l’alumnat i té els següents objectius:

• Acompanyar els i les docents per oferir-los eines per a la millora del benestar emocional.
  • Donar suport al professorat quan detecta dificultats de gestió emocional amb l’alumnat.
  • Assessorar els centres educatius en situacions greus de gestió emocional que es puguin produir en el centre.
  • Detectar i donar una resposta grupal en situacions de risc de malestar emocional en l’alumnat.
  • Promoure actuacions preventives que tinguin un impacte positiu en el benestar emocional i relacional d’infants i joves.
  • Oferir formació al professorat que contribueixi a desenvolupar les competències relacionades amb el benestar emocional per adequar-les a les necessitats actuals.
  • Fer promoció de la importància del benestar emocional i sensibilitzar els centres educatius en aquest sentit.
  • Desenvolupar competències, habilitats i capacitats dels infants i joves per al desenvolupament emocional.
  • Oferir eines i recursos a les famílies per a la gestió emocional dels fills i filles.

Les seves línies d’actuació són:

• Atenció telefònica als tutors/equip docent i/o directiu
  • Intervenció en els centres educatius en situacions crítiques.
  • Acompanyament als centres en temes de salut relacionats amb el benestar emocional (temptatives de suïcidi o suïcidi, autolesions, TCA, addiccions…).
  • Intervenció en situacions d’emergència (especificar que s’entén per situació d’emergència: intent de suïcidi o suïcidi consumat).
  • Propostes de dinàmiques, tallers, xerrades, formacions relacionades amb la gestió emocional als docents i alumnes.
  • Formació del professorat.
  • Elaboració de material pedagògic i campanyes de sensibilització.
  • Suport als docents en l’acompanyament de les famílies

El servei està disponible de dilluns a divendres de 8h del matí a 7h de la tarda.