L’Òpera, un vehicle d’Aprenentatge

LÓVA (L’Òpera, un vehicle d’Aprenentatge) és un projecte educatiu que es realitza, principalment, en centres de primària on un tutor/a converteix la seva aula en una companyia d’òpera. La classe dedica un curs complet a formar la companyia en la qual els alumnes i les alumnes s’organitzen per equips professionals: dramatúrgia, caracterització, vestuari, interpretació, relacions públiques, producció, il·luminació, regidoria, escenografia, coreografia i música. La companyia crea i estrena la seva pròpia òpera funcions en les que no compta amb ajuda d’adults.

El professorat interessat a fer LÓVA fa un curs intensiu que s’ofereix en col·laboració amb les respectives Conselleries d’Educació Autonòmiques. La Comissió Europea va triar LÓVA com un dels projectes educatius espanyols de referència per a desenvolupar la consciència i expressió cultural (Cultural Awareness and Expression Handbook).

LÓVA s’integra en el currículum i té com a objectiu el desenvolupament de competències clau. A més ha rebut el premi de Bones pràctiques per al foment de la convivència escolar del Ministeri d’Educació en 2018.

LÓVA es fa sempre en horari lectiu, s’inscriu en l’horari de diferents àrees i ocupa un curs escolar complet, que a vegades s’estén a dos. Encara que s’implementa principalment en centres públics d’educació primària, la seva metodologia s’ha adaptat a diferents nivells educatius, infantil, ESO, educació especial, batxillerat, i a diversos entorns socials com a associacions culturals, centres de dia o en la presó.

Us convidem a llegir més sobre aquest nou programa al web https://www.teatroreal.es/proyectolova/ o a veure el vídeo de sota i us seguirem informant!