Conferència Entorns d’Aprenentatge

El dijous, 27 de gener, la Carolina Carrillo mestra d’Educació Primària i membre de l’equip directiu de l’Escola Camps Elisis de Lleida, i també tècnica del Servei Territorial del de Lleida com a coordinadora dels Programes d’Innovació del Departament d’Educació ens ha parlat dels Entorns d’Aprenentatge des d’una visió sistèmica.

La Carolina va fer una xerrada molt amena amb diverses dinàmiques on els assistents van poder treballar en petit grup i intervenir a micro obert. La capacitat comunicativa i la proximitat de la ponent va fer que ens oblidéssim per uns moments que la sessió era virtual.

Els punts que es van tractar, van ser:

• Presentació dels assistents i de la guia de la xerrada.
  • Com ens sentim davant del treball per entorns d’aprenentatge?. Tractament de les emocions.
  • Metodologia activa…per a què?
  • Definim el treball per entorns d’aprenentatge. Dinàmica de grups.
  • Aclarim conceptes. Contrast de coneixements.
  • Els 7 principis dels entorns d’aprenentatge.
  • Característiques del treball per entorns. Les 5 característiques clau.
  • La Gamificació com a motor de l’aprenentatge.
  • Pistes per a la formació d’entorns d’aprenentatge al nostre centre.
  • El rol de la docent, el rol de l’alumne i el súper rol de les famílies.
  • La comunicació i difusió dels entorns d’aprenentatge.
  • La nostra metacognició.

Aquest és l’enllaç per poder visualitzar la conferència i aquest lenllaç de la presentació.