Butlletí de novetats. Núm 30

Des del CRP del Tarragonès us oferim aquest conjunt d’activitats i esdeveniments als que us animem a participar. Fixeu-vos en els terminis de participació i/o d’inscripció per a apuntar-s’hi.

I Jornades d’Ensenyament de les Ciències a Infantil i Primària: L’exploració i la indagació a l’aula

CaixaForum Tarragona, 16 i 17 de febrer del 2018.
Divendres, de 15.30 a 20.30, dissabte de 9.15 a 14.30 h. de 15:00 a 19:00.

Les Jornades versaran sobre l’ensenyament de les ciències a l’educació infantil i primària, posant l’èmfasi en les activitats d’exploració i indagació a l’aula. L’observació, el plantejament de preguntes i  l’experimentació són processos molt importants en la construcció del coneixement científic a l’escola, però cal que aquestes activitats experimentals estiguin emmarcades en processos d’exploració i indagació portats a terme pels mateixos alumnes amb l’ajut del professorat.

Jornada de potenciació de la literatura catalana per a alumnes de modalitat

Campus Catalunya de la URV (Aula Magna). Tarragona 15 de febrer del 2018.

• 09:30h Presentació.
  • 09:45h. Xerrada 1 Magí Sunyer (URV). Modernisme: Solitud / Aigües encantades. “La dona moderna: voluntat i aventura”
  • 10:30–11:00h / 11:00-11:30h – Tallers
  • 11:30h. Descans
  • 12:00–12:30h / 12:30–13:00h – Tallers
  • 13:00h. Xerrada 2. Montserrat Corretger (URV). Poesia: sentiments i emocions. “Llegir i viure Carner, Salvat-Papasseit i Vinyoli”.
  • 13:45 h. “Res no és mesquí”. Jordi Francesch recita poesia d’autors catalans acompanyat per la pianista Lídia Papió.
    14:15h. Cloenda de la Jornada

Taller 1. “De la literatura a les cuines” Fina Masdéu Abril (INS Gabriel Ferrater).
Taller 2. “Interpretem els nostres clàssics” Dolors Añon Folch (INS Jaume I).
Taller 3. “Tastet sensorial amb El poema de la rosa als llavis”. Montserrat Cendra (INS El Morell).
Taller 4. “A la poesia a través del hip hop”. Jordi Martí Font (INS Baix Penedès).

Per comunicar l’assistència amb l’alumnat, poseu-vos en contacte amb el servei LIC del Servei Educatiu del Tarragonès
Activitat reconeguda pel Departament d’Ensenyament a partir de l’ICE de la URV. El professorat de Batxillerat assistent podrà inscriure’s per a obtenir una certificació de 5 hores (codi 7000300021)

Sessió informativa.

Us explicarem les diverses accions de col·laboració que us podem oferir en l’àmbit Cientifico-Tecnològic i que creiem que poden resultar interessants al vostre alumnat i professorat. Així mateix, també volem que aquesta trobada serveixi per a què ens feu arribar altres propostes de cooperació.

La sessió tindrà lloc el dia 28 de febrer a les 18.00 h a Sala de Graus de l’Escola (ubicació) i el programa és el que segueix:

PROGRAMA DE LA SESSIÓ:

• 18:00- Acreditació i benvinguda
  • 18:10- Presentació de les diverses modalitats de col·laboració existents  (conferències científiques, fem recerca, talent jove, treball de recerca, etc)
  • 19.00 Descans (Coffe break)
  • 19:15 Visita als laboratoris

Per d’assistir a aquesta sessió us demanem que feu la inscripció al següent enllaç on també podreu fer constar si teniu interès en algun aspecte en concret. En cada inscripció hi podeu fer constar un màxim de 2 acompanyants i la data màxima per fer-la és el 15 de febrer: INSCRIPCIÓ