Robotic Stadium

L’alumne de l’Institut El Morell Gerard Burjalès i el professor Enric Bolaño, pel professor Joan Pellicer i l’alumne Isaac Llimona de l’Institut Cendrassos, van participar i presentar el projecte conjunt ROBOTIC STADIUM a l’EMINENT 2017, dins de l’Annual Conference EMINENT de l’European Schoolnet, amb seu a Brusel•les, com a centres maker de la nostra demarcació de nivell europeu.

Per videoconferència emesa des de l’Aula-Taller de Tecnologia, de l’Institut Cendrassos, i dins la secció “Coding, computing and other things… in Learning Labs”, van fer una presentació en anglès que es va emetre per streaming davant de 400 alts càrrecs del sector de l’educació de tota Europa. Els dos alumnes van parlar dels seus projectes:  l’Isaac Llimona dels Cendrassos va presentar el Treball de Recerca Ornicòpter; i el Gerard Burjalès alumne de 2n de Batxillerat del nostre centre va presentar el projecte ROBOTIC STADIUM. Aquest darrer treball consisteix en un estadi robotitzat des del disseny, fabricació i programació dels robots futbolistes, porters i porteries, sistema d’il•luminació, marcador, creació i programació de l’App de control dels robots via bluetooth i d’altres parts i components.

Cal destacar que el projecte ROBOTIC STADIUM és un projecte conjunt elaborat entre l’Institut El Morell, l’Institut Coster de la Torre i l’Institut Cendrassos, que ha estat coordinat i tutoritzat pels professors Enric Bolaño, Josep Bofarull i Joan Pellicer, professors maker del Departament d’Ensenyament. Un dels objectius del programa és donar veu als propis alumnes perquè expressin la seva vivència de l’experiència i de l’aprenentatge que han obtingut durant el disseny, realització i explicació del projecte i sobre allò que la participació en l’activitat els ha aportat de cara al seus estudis posteriors, al seu futur professional i a la seva vida.