Principi alfabètic
Aprenentatge en base fonètica. Desenvolupament de les habilitats per relacionar les grafies de la llengua escrita amb els fonemes (sons) del llenguatge parlat. Facilita als nens l’apropiació del codi alfabètic. (Font PRODISCAT, Departament d’Ensenyament).
Recull d’activitats interactives per treballar el principi alfabètic.
Dificultat: Fàcil —–> Difícil
ZonaClic: Aprendre a llegir i escriure.
Activitats de discriminació classificades en
auditives i visuals.(Català, lletra de pal). Amb so. |
|
|
Edu365. Confegir. Lletres que formen paraues.
(Català, lletra de pal). Amb so. |
Edu365: Entrena’t per llegir. Troba la paraula.
Confegir paraules i més.
(Català, lletra de pal i d’impremta). Amb so. |
Llegir i escriure. Activitats JClic per iniciar la
lectoescriptura. (Català, lletra de pal). Amb so. |
ZonaClic: Actividades de lectoescritura. Activitats
de lletres i sil•labes directes i inverses.
(Castellà, lletra d’impremta). Amb so. |
ZonaClic: Aniclic. Mètode de lectura mecànica.
(Castellà, lletra d’impremta). Amb so. |
ZonaClic: 100 paraules per escriure. Dictat de 100
paraules, fàcils i difícils.
(Català, lletra de pal). Amb so. |
Genmàgic: Combinació de lletres. Identificar una
síl•laba directa (consonant i vocal) dins una paraula.
(Català i castellà – lletra impremta).
Sense so. |
Edu365: Lletra per lletra. Confegir paraules de diferents
temes. (Català, lletra de pal) Sense so. |
Genmàgic: Les vocals es diverteixen. Posar les vocals
que han desaparegut d’una paraula coneguda.
(Català i castellà – lletra impremta). Sense so. |
Super3-TV3: Joc del penjat. (Català, lletra de pal).
Sense so. |
Genmàgic: Posar les vocals que han desaparegut
de les paraules dins una frase.
(Català i castellà – lletra impremta). Hi ha la solució
Sense so. |
Genmàgic: Escriure lletra a lletra el nom d’objectes i
d’animals. (Català – lletra impremta). Sense so. |
ZonaClic: Al revés. Activitats de modificació de lletres
dins les paraules (“Al revés”) (Català, lletra de pal).
Sense so. |
Genmàgic: Ordenar les lletres que formen el nom
de diferents verdures (no hi ha imatges).
(Català i castellà – lletra impremta).
Sense so. |
|
<- Tornar a TAC i NEE en la lectura i l’escriptura