Ràdio Aula Maconda 23-24

Ràdio Aula Maconda és una iniciativa dels Serveis Educatius de Sant Martí en col·laboració amb la Biblioteca Gabriel García Márquez. Aquest projecte compta, a més, amb la participació de l’associació Learn To Check.

En aquesta activitat podran participar 10 centres d’educació primària i d’educació secundària (amb un màxim de 25-30 alumnes per centre) del districte de Sant Martí.

La proposta desitja acostar la ràdio als infants i joves del districte amb l’objectiu principal d’un desenvolupament integral de la llengua catalana en un context real de format radiofònic.

El projecte permetrà, d’una banda, conèixer les instal·lacions de la biblioteca Gabriel García Márquez en tant com a equipament cultural al servei del districte. De l’altra, l’alumnat durà a terme un taller de ràdio, durant uns 120 minuts aproximadament, a les instal·lacions que equipa la biblioteca. D’aquesta manera, acostarà el format de ràdio professional als participants amb l’assessorament tècnic de l’equip del projecte de difusió cultural Ràdio Maconda.

Les dates de taller de ràdio seran tots els divendres lectius, entre el 19 de gener i el 22 de març de 2024.

Per contextualitzar la proposta, els infants i els joves desenvoluparan la competència en la detecció de les fake news durant la recerca d’informació, en el marc del treball dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, en què se centrarà la proposta temàtica d’aquest curs 23-24.

Accediu al formulari de sol·licitud.