Mesures i suports universals en el centre educatiu

Nova publicació sobre l’atenció educativa a tot l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu

L’atenció educativa a l’alumnat comprèn el conjunt de mesures i suports destinats a tots els alumnes, amb la finalitat d’afavorir el seu desenvolupament personal i social, i perquè avancin en l’assoliment de les competències de cada etapa educativa i en la transició a la vida adulta. Aquestes mesures i suports han de garantir que els contextos escolars ofereixin les condicions d’aprenentatge necessàries per desenvolupar les fortaleses de l’alumnat; vetllar per la seva vinculació amb els aprenentatges i el grup, facilitar l’accés a l’aprenentatge i a la participació i assegurar el progrés de tot l’alumnat.

El present document s’ha elaborat amb el propòsit d’aportar orientacions i proporcionar elements als centres educatius per a la presa de decisions en la concreció de mesures i suports universals en el marc d’una atenció educativa inclusiva. Es fonamenta en la normativa actual, així com en els marcs conceptuals que orienten les línies de treball del Departament d’Educació.