Alimentació sostenible

El Consorci d’Educació de Barcelona ens ha fet arribar una Nota en què us recorda que teniu disponible els recursos que es van crear amb motiu de la Capital Mundial de l’Alimentació Sostenible 2021 (CMAS21). Aquests recursos us permetran realitzar un itinerari per anar introduint l’alimentació sostenible en el projecte de centre:

• Tothom a taula! Maleta literària per educació infantil i primària
• Maleta de l’Alimentació Sostenible del Servei de Documentació d’Educació Ambiental
• Activitats als museus
• Activitats proposades pels Mercats Municipals de Barcelona: “Menja sa, menja de mercat”
• Catàleg (i guia) de pòsters creats pels centres a través de la iniciativa “Ara, aquí les escoles”
• També podreu continuar i/o sumar-vos properament als programes d’E+S i de l’ASPB inclosos a la CUP.
• Finalment, us animem a visitar l’exposició recentment inaugurada Menja, Actua , Impacta. Considerem que aquesta exposició (ubicada a El Prat de Llobregat) és un punt central de l’itinerari, en treballar l’alimentació sostenible mitjançant cinc reptes claus al voltant de l’alimentació sostenible que aborden de manera integral la temàtica, des del punt de vista de la salut, de la sostenibilitat i del desenvolupament econòmic del territori. Podeu triar treballar-ho en global o focalitzant-vos en un dels reptes. Per això els centres interessats (escoles, instituts, instituts-escola, CFA i CEE) a participar en aquesta iniciativa durant el present curs, poden sol·licitar fins el 17 de març de 2022, mitjançant aquest formulari una dotació econòmica a rebre al compte de l’escola per pal·liar les despeses del cost de la visita i/o visita taller de fins 2 grups-classe. Al mes de juny, si s’escau, es preveu la possibilitat d’ampliar aquest suport econòmic per la realització d’aquestes activitats durant el primer trimestre del proper curs.