seminariee-2017-2018

Benvingudes i benvinguts a l’espai del Seminari d’Inclusió i de NEE de Sant Martí: Curs 2017-2018

 

OBJECTIUS

  • Disposar d’un espai formatiu, de discussió i intercanvi d’experiències educatives en l’àmbit de l’educació especial i de l’atenció a la diversitat, entre els centres i professionals per donar suport a l’alumnat més vulnerable o amb necessitats educatives especials (a infantil, primària i secundària).
  • Compartir objectius i criteris per desenvolupar i millorar suports inclusius en els centres i a la zona.
  • Conèixer pràctiques educatives que afavoreixen la inclusió.

CONTINGUTS

  • Ajudes tècniques per a la lectura i l’escriptura.
  • Escola Inclusiva: de les mesures i suports universals a les mesures i suports intensius.
  • Intel·ligència emocional i Mindfulness a l’aula.
  • Comunicació i llenguatge a partir de sistemes augmentatius de comunicació.
  • Programa Escolta’m (resiliència activa) i pràctiques restauratives.
  • Matemàtiques a l’aula. Diferents metodologies (2a part).
  • Intervenció preventiva i facilitadora a l’etapa d’educació infantil.

METODOLOGIA

A partir de les enquestes rebudes, com cada curs, s’intentarà que la metodologia de les sessions sigui dinàmica i cada cop més participativa. La part presencial es complementarà amb una part de treball telemàtic on cada participant haurà de fer una breu reflexió del contingut de la sessió en un document (portfoli) al Drive.
Farem servir el recurs wiki per penjar materials i enllaços. El seminari és plantejat en una sèrie de sessions que tenen entitat pròpia, i pel seu interès, poden ser obertes a altres col·lectius docents.

CALENDARI DE LES SESSIONS

  • Sessió extraordinària Plans Individualitzats del 1 de febrer de 2018

  • Sessió extraordinària Orientadors/es (Decret d’Escola Inclusiva) del 1 de juny de 2018

  • Sessió 1: divendres 10 de novembre de 2017 -> De les “Special needs” de l’informe Warnok a les NESE ( Necessitats específiques de suport educatiu ) a l’actual Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, a càrrec de Francesc Mena, psicopedagog de l’EAP de Sant Martí i professor associat Universitat de Barcelona. Ajudes TIC per a la lectura i l’escriptura, a càrrec d’Ambrosio Gassol, psicopedagog de l’EAP de Sant Martí, especialista en recursos TAC per a la inclusió.
  • Sessió 2: divendres 12 de gener de 2018 -> Intel·ligència emocional i Mindfulness a l’aula, a càrrec de Milos Salgueda, psicòloga i psicoterapeuta.
  • Sessió 3: -APLAÇADA, es farà el mes de juny- divendres 9 de febrer de 2018 -> Comunicació i llenguatge a partir de sistemes augmentatius de comunicació, a càrrec de Núria Capellas, mestra d’educació especial i logopeda, CEEPSIR Aspasim.
  • Sessió 4: divendres 9 de març de 2018 -> Programa Escolta’m (resiliència activa) i pràctiques restauratives, a càrrec de Maria del Mar Aldàmiz-Echevarría, formació permanent del professorat. ICE Universitat de Barcelona.
  • Sessió 5: divendres 13 d’abril de 2018 -> Intervenció preventiva i facilitadora a l’etapa d’educació infantil, a càrrec de Francesc Mena, psicopedagog de l’EAP de Sant Martí.
  • Sessió 6: divendres 11 de maig de 2018 -> Matemàtiques obertes a l’aula: diferents metodologies (2a part), a càrrec de Eva Martín, mestra d’educació especial CEEPSIR Sant Joan de la Creu de Barcelona, psicopedagoga, mestra d’audició i llenguatge.
  • Sessió que es va aplaçar (mes de febrer): divendres 8 de juny de 2018 -> Comunicació i llenguatge a partir de sistemes augmentatius de comunicació, a càrrec de Núria Capellas, mestra d’educació especial i logopeda, CEEPSIR Aspasim.

——-
20 hores (12 hores en 6 sessions presencials, divendres de 9 a 11 hores + 8 hores de treball personal no presencial)

Codi activitat XTEC: 1100041110 “Formació de professionals que fan suport a la inclusió SEEZ”

Coordinadors seminari:

Montse Ardid, Laura Herrero, Ana Monteagudo i Francesc Mena