Monogràfics TAC per als centres

Descripció

Activitats de curta durada, molt pràctiques i centrades en les prioritats del centre respecte el treball TAC.
Es pretén que el professorat assistent adquireixi uns coneixements bàsics que els ajudi a seguir avançant autònomament en el tema tractat.

Organitzen:CRP Ciutat de Santa Coloma de Gramenet i Àrea TAC dels Serveis Territorials (ST) de Barcelona Comarques.

Formadors

Equip CRP i col·laboració del ST

Objectius

• Donar suport al professorat en l’ús i aprofitament de maquinari, programari i aplicacions que poden resultar d’utilitat, tant per docents com per l’alumnat, en el marc de l’aula digital.
  • Fomentar l’ús de les TAC a l’aula, aportant recursos i estratègies metodològiques.
  • Afavorir la millora de la competència informacional del professorat.
  • Donar elements per a l’ús d’espais digitals de comunicació i participació de la comunitat educativa.

Adreçats a

Claustre, cicle, nivell, departament, comissió TAC, equip directiu, o qualsevol grup de professorat interessat.

Lloc

L’activitat es fa virtualment o en el propi centre si les condicions sanitàries ho permeten

Durada i horari

Les sessions poden ser d’1 a 2 hores, i el monogràfic pot tenir una durada d’una a dues sessions. Es una activitat que no se certifica.

Sol·licituds

Per a cada taller cal enviar un correu electrònic al CRP

Monogràfics

El contingut de cada monogràfic s’ajustarà a la demanda del centre.

1. La meva XTEC (XTEC Google) Documents compartits (Google Drive), agenda compartida: comunicació i treball col·laboratiu. Presentacions en línia: molt més que un powerpoint. Google Sites: Web d’aula i/o de centre.

2. Introducció a l’edició de blogs. XTECBlocs

3. Espais per allotjar fitxers: GoogleDrive, Dropbox

4. El llenguatge audiovisual:  Creació d’àlbums a partir de fotografies. Creació multimèdia amb dispositius mòbils. Vídeo i animacions Introducció a l’edició de vídeo. Introducció a la ràdio escolar. Ús del kit d’àudio

5. Cercar i endreçar la informació

6. Elements a tenir en compte per fer una presentació digital

7. Recursos per a la inclusió digital

8. Internet segura. Privacitat a les xarxes socials
Recursos per al treball a l’aula.

9. Trasllat de webs de centre a l’entorn NODES (Model de web coorporatiu del Departament)

Podeu proposar altres monogràfic TAC que no estiguin en aquest llistat.