Materials conferència: Humans 2.0. Modificarem genèticament l’espècie humana?

El  passat 9 de novembre els instituts de Santa Coloma i el CRP vam organitzar dues conferències per alumnat de batxillerat:
Humans 2.0. Modificarem genèticament l’espècie humana?
A càrrec de la Dra. Gemma Marfany. Catedràtica  de genètica a la Universitat de Barcelona i  membre del CIBERER, l’Institut de Biomedicina de la Universitat de Barcelona (IBUB) i l’Observatori de Bioètica i Dret.

Alguns dels temes i interrogants que va tractar la conferència es van centrar en el canvi constant al que està sotmès la vida i l’evolució genètica. Fins a quin punt  es pot dissenyar genèticament humans per a que compleixin unes funcions de forma òptima? Avui dia ja tenim a l’abast tècniques d’edició genètica que permeten modificacions genètiques a la carta en qualsevol organisme, també en humans, com ara mitjançant l’edició genètica pel sistema CRISPR. Com serà aquest futur proper? Sabem prou genètica com per escollir quines són les variants genètiques desitjables? Modificarem el DNA de l’espècie humana per a crear éssers humans optimitzats?

Enllaços de dues publicacions de gran qualitat recomanades durant la conferència per la Dra.Gemma Marfany , tant per a professorat com per a treballs de recerca.