Joves, ciència i ètica. 3r ESO

L’FCRI i Fundació “la Caixa” coorganitzen, a iniciativa d’aquesta i en col·laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, el programa “Joves, ciència i ètica”. L’objectiu d’aquest programa és estimular la capacitat crítica dels alumnes i promoure la seva implicació en els debats ètics que avui dia es plantegen al voltant de temes d’actualitat científica i les seves implicacions socials.

Enguany el tema és la GENÈTICA.

La temàtica es dividirà en quatre grans subtemes:

• Medicina personalitzada. En podrà gaudir tothom o bé només s’ho podran permetre les persones amb grans recursos econòmics’. Concepte d’equitat
  • Espècies animals en extinció. La genètica ho pot evitar?
  • Modificació genètica humana
  • Modificació genètica de plantes i animals. Transgènics..

Centres educatius:

Cada escola participant aporta 4 grups o classes d’alumnes de 3er d’ESO. Cadascun dels grups treballarà un d’aquests subtemes. Hi haurà un grup de científics que es desplaçarà als centres educatius per impartir xerrades que tractaran aquestes temàtiques.

Calendari:

Octubre:

2 sessions de formació al professorat (a la seu de l’FCRI), formació certificada pel Departament d’Educació:

1. Dinàmiques per a un debat constructiu i participatiu a l’aula
  2. Introducció científica al tema

Novembre:

Visita dels experts científiques als instituts, dues sessions on un grup de científics que es desplaçaran als centres educatius per impartir xerrades que tractaran aquestes temàtiques.

Desembre:

Congrés i presentació de les conclusions al CosmoCaixa de Barcelona amb l’assistència gratuïta de tot l’alumnat de tercer

Si esteu interessats en participar, podeu fer-nos arribar la vostra acceptació responent a aquest mateix correu electrònic  el més aviat possible amb les següents dades.

• Nom de la persona que ho coordinarà
  • Correu electrònic
  • Nom del centre
  • Adreça del Centre