Inscripció al X Congrés de ciència d’educació infantil i primària

Us convidem a participar amb el vostre alumnat al X Congrés de ciència d’educació infantil i primària. de Santa Coloma de Gramenet.

Si esteu treballant algun projecte d’indagació científica o social, us animem a presentar la vostra ponència.

Per participar al Congrés cal haver fet formació en didàctica de la ciència.

Per això, des del PFZ oferim el seminari: L’aprenentatge científic a l’escola . Inscripció oberta fins al 17 d’octubre

Per presentar la vostra ponència, cal que:

• Inscriviu la ponència en aquest formulari
  • Us inscriviu com a mestre/a participant en aquest formulari

La participació com a professorat té una certificació com a ponent dins del Pla de Formació de Zona

El Congrés de ciència es proposa

• Potenciar el treball que s’està duent a terme als centres educatius en l’àmbit de l’observació, la recerca, l’experimentació i la comunicació.

• Valorar el treball científic que es realitza amb l’alumnat.

• Crear situacions gratificants per a l’alumnat i el professorat.

• Incidir en l’aprenentatge de les diverses habilitats lingüístiques i de comunicació.

• Fer que l’alumnat sigui protagonista del seu aprenentatge.

Cada grup que classe presenta una ponència d’una recerca feta durant el curs.

El tema de la ponència pot estar relacionat amb el coneixement del medi natural o social, i la seva elaboració suposa una investigació per part de l’alumnat.

El treball respondrà almenys a les següents preguntes:

• Quins interrogants ens hem plantejat?
    La presentació de la recerca ha d’explicar quina interpretació o resposta heu donat a la/les pregunta/es investigable/s que heu triat.

• Com hem investigat?
    Quin recorregut heu fet per anar-la/es responent i què han canviat o millorat els i les alumnes respecte de les seves idees inicials.

• Què hem après? A quines conclusions hem arribat?