Dia Mundial de la ràdio. 100 anys explicant històries.

El 13 de febrer de 2024 se celebra el Dia Mundial de la Ràdio.

L’any 2024 celebrarà els 100 anys de la ràdio a Catalunya, amb l’objectiu de commemorar i destacar el paper fonamental que ha tingut en la difusió de la cultura, l’entreteniment i la informació al llarg del segle XX i XXI.

Aquesta celebració commemora la primera emissió de Ràdio a Catalunya amb l’emissió de Ràdio Barcelona EAJ-1 el 1924.

El desembre del 2011 l’Assemblea General de les Nacions Unides en la seva 36a reunió, d’acord amb la resolució aprovada per la Conferència General de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura van acordar la celebració del dia Mundial de la Ràdio el 13 de febrer de cada any. Es va triar aquesta data, per ser el dia en què es va establir la Ràdio de les Nacions Unides el 1946.

El Departament d’Educació, en el marc de les dotacions del Pla de Recuperació, transformació i Resiliència de la Unió Europea, dotarà els centres educatius públics d’un equipament audiovisual que compta amb elements per a poder realitzar programes de ràdio escolar per treballar la llengua oral i desenvolupar la competència digital. Fruit d’aquest conjunt d’efemèrides s’ha proposat dur a terme la preparació col·laborativa d’un programa radiofònic al mes de febrer i coincidint amb el dia mundial de la ràdio.

Des del Servei Educatiu de Santa Coloma de Gramenet, ens posem en contacte amb vosaltres per a fer-vos arribar la proposta de participació en l’activitat “Cent anys explicant històries”, convidant-vos a enregistrar una peça sonora basada en un conte, llegenda o relat popular arrelat al territori i/o als països d’origen del nostre alumnat.

En cas d’estar interessats ompliu aquest formulari  i més endavant ens posarem en contacte amb vosaltres per acabar de concretar ( durada, format,…).La data límit per respondre és el 18 de desembre de 2023.

Per qualsevol dubte poseu-vos en contacte amb el CRP a l’adreça crp-santacolomag@xtec.cat o al telèfon 934680958.

#canaldereporters #100anysradio