Detecció necessitats formatives 2020-2021

Aquest final de curs 2019-2020 és també excepcional per al Pla de Formació de Zona (PFZ). Amb tot, hem contactat amb els centres educatius i els seminaris i grups de treball del PFZ per iniciar una primera prospectiva de les necessitats de formació per al curs 2020-2021 i veure com hi podem donar resposta. Al llarg del primer trimestre els serveis educatius duran a terme els processos de detecció de necessitats que permetin elaborar una nova proposta formativa de cara al gener 2021.

Malgrat que el CRP no disposarà de pressupost econòmic per a formació en centre, volem veure la millor manera de donar resposta a les necessitats formatives, bé sigui buscant activitats que s’ofereixin des del Departament, bé sigui buscant persones formadores o oferint formació des del nostre CRP en col·laboració amb d’altres CRPs propers.

Fins aquest moment, el Departament ha informat que les sessions de formació que es facin durant el primer trimestre hauran de ser en línia.

Temàtiques prioritzades pel Departament:

• Cultura digital: suport i acompanyament als centres en el marc del Pla Centres Educatius en Línia (ús didàctic d’entorns virtuals d’aprenentatge, impuls a la competència digital docent i de l’alumnat, models organitzacionals, pràctiques innovadores…).
  • Perfil competencial docent: definir i desenvolupar les competències professionals docents per adequar-les a les necessitats del context educatiu actual. Itineraris formatius docents.
  • Ensenyament i aprenentatge amb un enfocament competencial: orientar l’ús de les eines telemàtiques amb propostes didàctiques, gestió de projectes transversals i models d’avaluació competencials, en un marc plurilingüe i d’orientació educativa personalitzada.
  • Educació inclusiva: l’aprenentatge personalitzat i el suport a les necessitats individuals d’aprenentatge de tots els alumnes en diferents entorns d’E/A.
  • Centre i xarxes educatives: models de gestió i organització transformadors dels centres i dels projectes educatius, en el marc de la seva zona i de l’aprenentatge en xarxa.
  • Comunitat educativa i relació amb l’entorn: suport a la convivència escolar, al desenvolupament dels plans educatius d’entorn i altres projectes comunitaris, i promoció de processos de participació i implicació de la comunitat educativa i dels agents educatius de l’entorn per assolir l’èxit educatiu per a tothom.