Recull de preguntes i respostes al voltant del portals educatius i d’altres temes TAC
Aquest és l’accés al formulari per plantejar-nos dubtes.
I les famílies?
Des del Pla d’educació digital de Catalunya 2020-23 i el Pla de millora d’oportunitats educatives, impulsats des del Departament d’Educació, neix la iniciativa Famílies digitals per facilitar l’adquisició de la competència digital per part de les famílies i donar resposta des de l’acompanyament a les seves necessitats.
Què és l’Estratègia Digital de Centre? Complementa el nostre Pla TAC o el substitueix? On podem trobar tota la documentació sobre el tema?
- L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu, per tant és una evolució dels antics Plans TAC. Podeu trobar tota la informació sobre el tema en aquesta pàgina
- Podeu trobar en aquesta altra pàgina tots els documents publicats pel Departament sobre el Pla d’Educació Digital de Catalunya.
Ja tenim al centre els ordinadors del professorat i de l’alumnat i les MIFI’s de connectivitat del Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC). On podem trobar indicacions per a la gestió de tot aquest maquinari?
- Consulteu la pàgina del Departament d’Educació del PEDC
- Per a la gestió del usuaris i les assignacions de MIFI’s i portàtils consulteu les Preguntes freqüents de la Pagina Nodes del Projecte d’acceleració digital. També hi trobareu, entre d’altres coses, el catàleg d’aplicacions instal·lades i instal·lables dels portàtils.
- Vegeu l’espai web de suport digital del Gironès
Tenim dubtes entre el moodle-EIX i el Google Classroom. Hi ha alguna comparativa entre les dues plataformes?
-
- El SE del Gironès ha creat aquesta presentació on es comparen les característiques de les dues plataformes.
- A XTEC s’han publicat (setembre 2020) unes ORIENTACIONS per a la personalització de l’entorn virtual d’aprenentatge en diferents escenaris educatius. Vegeu versió en Genially.
- Des del SE hem confeccionat amb el suport del mentor digital uns tutorials de les dues plataformes que contemplen els seus tres rols bàsics: l’alumnat, el professorat i l’administració [novetat: novembre 2020]
1. Moodle Àgora o EIX
-
- Pot el meu centre demanar el portal EIX? Sí, si no té activat ni el moodle Àgora ni el moodle EIX. Cal fer la demanda en aquesta pàgina i trobareu el procés a seguir en aquest fil del fòrum d’ajuda.
- Què ens aporta Moodle-Eix respecte altres EVA (Entorns Virtuals d’Aprenentatge)? Les dades estan allotjades en el servidor d’Educació i no cal demanar registre als alumnes. Hi ha plantilles predissenyades, també per a educació infantil i cicle inicial. Facilita la comunicació amb alumnes, fer agrupacions per personalitzar l’entorn d’aprenentatge i fer seguiment ordenat de les tasques i les retroaccions (“feedback”).
- Hem vist als webinars que hi ha l’opció de no ensenyar les mateixes activitats als diferents alumnes d’una classe. Necessitaríem saber com restringir determinades activitats, des de la mateixa activitat. Per aconseguir-ho s’han de crear diferents grups: un general amb tot l’alumnat de l’aula i la mestra, un altre sense una part de l’alumnat i la mestra i un últim en què hi hagi només l’alumnat exclòs anteriorment i la mestra. Abans, però, s’ha d’haver configurat el curs amb grups separats. Un cop creats aquests diferents grups, quan s’afegeixen recursos o activitats s’han d’assignar al grup que més convingui tenint en compte qui hi ha a cada grup. Consulteu aquest tutorial de creació de grups.
2. Google Classroom
-
- Puc recuperar un classroom que tenia en un altre centre per utilitzar-lo en el meu centre actual? Sí, de moment, per fer-ho cal que el centre on estava allotjat el classroom a importar introdueixi el domini del teu nou centre a la llista blanca del seu domini. Pots seguir aquestes indicacions de l’Ateneu. Més informació.
- Es poden fer proves avaluatives amb el Google Classroom? Hi ha la possibilitat de limitar el temps de realització? Des d’aquests tutorials (1 i 2) de Youtube podeu veure com crear qüestionaris avaluatius i amb limitació de temps. pots trobar més informació a l’ajut de Google.
3. Google Workspace
-
- Quins processos cal seguir per demanar el Google Workspace? Pots seguir els passos que marca aquesta pàgina de l’Ateneu.
Tot i això, en el cas de voler demanar-lo, et recomanem que et posis en contacte amb el CRP per facilitar-te algun aclariment.
- Quins processos cal seguir per demanar el Google Workspace? Pots seguir els passos que marca aquesta pàgina de l’Ateneu.
4. NODES
-
- Es pot traspassar la informació d’un blog al NODES? Pots seguir els passos que marca aquesta pàgina de l’Ateneu. Més informació.
- Com es pot redireccionar un antic web al NODES? En aquesta pàgina de l’Àgora s’indica com fer aquest redireccionament.
5. Microsoft365
-
- Les aplicacions de Microsoft365 són gratuïtes? Sí, es poden consultar les condicions d’accés a la seva pàgina. Entre el professorat es pot fer servir l’adreça de correu electrònic de la xtec per accedir-hi gratuïtament a títol individual. Com a centre, també es pot obtenir gratuïtament el paquet de Microsoft365 per a tota la comunitat, però caldrà tenir un domini per fer la demanda.
6. Continguts digitals
-
- Quines indicacions podem seguir perquè les nostres activitats contemplin la inclusió? Es pot trobar informació sobre com organitzar accions pedagògiques inclusives a la infografia Una escola per a tothom, un projecte per a cadascú (Departament d’Educació). També us recomanem uns Consells per a famílies i alumnat, Consells per a docents i el Repositori del Pack DUA Bàsic. Més informació.
- Existeix algun recurs perquè les famílies puguin acompanyar als seus fills en aquest temps de confinament en evolució? Vegeu la selecció de recursos que hem preparat des del CRP.
- Existeix algun banc de recursos que contempli l’alumnat d’Aula d’Acollida? A Compartim en temps de confinament trobareu una selecció de recursos que ha elaborat el Grup de Treball Centre Acollidor sota la coordinació de l’Equip LIC.
- On es poden trobar recursos per a l’alumnat amb deficiència auditiva? Els membre del CREDA II Comarques ha facilitat tot un seguit de recursos per a les famílies i docents d’aquest alumnat al qual podeu es pot accedir des de la seva pàgina web.
Altres preguntes
-
- Hi ha alguna recomanació pel que fa a l’ús didàctic de les videoconferències? El CRP ha preparat una pàgina amb tot un seguit de recomanacions pel que fa a les videoconferències.
- Amb quin suport o formació podem comptar per incorporar els EVA? Feu arribar les vostres necessitats i propostes al CRP. Podem facilitar-vos recursos i valorar conjuntament quin és el suport que us podem oferir: enllaços, webinars, monogràfics CRP o formació en centre. Més informació.
- Es poden visualitzar els mails dels comptes corporatius (XTEC i del meu centre) al meu compte personal de correu? Sí, cal seguir les indicacions de l’ajut de Google per redirigir tots els correus dels comptes corporatius al compte que es vulgui o a l’inrevés.
Al nostre web, a Recursos en línia, podeu trobar més informació sobre Cultura digital i tecnologies educatives
Darrera actualització: 13/09/2021