Atenció a la diversitat

DEPARTAMENT ENSENYAMENT
Presentació decret inclusió a primària. Maig 2018

DOCUMENTS de detecció i actuació

Materials del departament d’educació per a la detecció de la dislèxia  i l’actuació  en l’àmbit educatiu.

Materials del departament d’educació per a la detecció del TDAH i l’actuació en l’àmbit educatiu.

Web del departament d’educació on hi ha recursos per detectar trastorns d’aprenentatge.

Web del departament d’educació on hi ha recursos per detectar l’alumnat d’altes capacitats.

Web del departament d’educació on hi ha articles destacats que parlen sobre l’atenció a la diversitat.

Web del departament d’educació on hi ha recursos per a l’atenció de l’alumnat nouvingut i d’origen estranger.

Web del departament d’educació on hi ha pautes a seguir per elaborar un PI.

PROGRAMARI

Conjunt d’aplicacions excepcionals rel·lacionades amb l’accès a
l’ordinador, son programes d’ajuda a la comunicació per a persones
amb  discapacitat motora, visual i auditiva.

Pàgina de l’XTEC amb programes informàtics destinats a la atenció
d’alumnes amb NEE.

Pàgina de recursos per poder treballar amb l’alumnat d’atenció  a la diversitat.

WEBS D’INTERÈS
  • CREDA Web de l’XTEC dels Centres de recursos educatius per a deficients auditius.

Informació relativa a escolarització, ajudes, ensenyament a domicili,centres especials,  beques, i d’altres recursos per les persones ambdiscapacitat a Santa Coloma de Gramenet i el seu entorn.

• CSMIJ Santa Coloma de Gramenet (Centre de Salut Mental Infantil i Juvenil)

Espai per ajudar a les famílies dels nens i adolescents amb dificultats on poden trobar orientació en la seva tasca com a mares i pares.

Pàgina elaborada pel CRP de Sant Cugat

• FAROS (hospital de Sant Joan de Déu) Barcelona
    Guia per a la salud editada per l’Hospital de Sant Joan de Déu. Conté recursos educatius per a totes les edats

Projecte de Necessitats Educatives Especials (proyecto aprender).

Guia de recursos per a pares i educadors per treballar amb l’alumnat d’educació Especial.

Centre de Recursos d’educació Especial de Navarra.

SISTEMES AUGMENTATIUS I ALTERNATIUS DE COMUNICACIÓ (SAAC)

Formació telemàtica ATENEU. Estratègies TAC per a la inclusió escolar de l’alumnat amb discapacitat motriu

Recull d’alguns dels signes més habituals, amb dibuix i vídeo de
l’execució del signe.

Recull de signes rel·lacionats amb la cultura catalana.

Espai interactiu amb recursos materials i didàctics per la implementació
de programes de comunicació augmentativa.

Diferents contes SPC  per treballar a educació ifantil i primària,
hi ha contes populars entre d’ altres.

Sématos,  alfabet dactilològic i més recursos per treballar amb llenguatge de signes