A405. Grups Interactius (PRI)

Escola Joan XXIII (Lleida)

Descripció: Els GI(Grups Interactius), com metodologia activa i participativa, pretenen aconseguir una educació per a tots i de tots a partir d’una agrupació heterogènia de l’alumnat. Cada grup està supervisat per una persona adulta: mestres, personal docent, voluntaris, practicants que es l’encarregat d’introduir l’activitat i afavorir el debat del grup. El mestre tutor de l’aula és el responsable de planificar i dissenyar les activitats, així com de la gestió de l’aula. Es potencia la interacció entre els alumnes i l’aprenentatge dialògic. Cada 15-20’ es canvia de tasca i en una sessió els alumnes realitzen 3 activitats diferents.

Finalitat: La finalitat d’aquesta actuació es que tot l’alumnat realitzi les activitats plantejades a partir de la interacció i l’aprenentatge dialògic entre tots els participants.

Objectius:

Augmentar l’aprofitament durant el temps de classe, disminuir la competitivitat i generar la solidaritat, millorar l’empatia, el companyonia i la convivència del grup classe.

Afavorir l’aprenentatge acadèmic en les àrees d’anglès, català i matemàtiques.

Millorar l’expectativa de l’alumnat vers el seu propi aprenentatge.

Fomentar la col·laboració i la participació de les famílies en el procés d’ensenyament i aprenentatge dels seus fills i filles.

Promoure una educació inclusiva i de qualitat.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>